Autor: Robert Węglarz
Otwierając hotel inwestor musi mieć pewność, że zrekrutowany personel potrafi poprawnie obsługiwać gości. Kto i kiedy powinien się zająć rekrutacją kadry i jej przygotowaniem do pracy w nowym hotelu, komu i kiedy powierzyć działania promocyjne, od kiedy i kto się zajmie przyjmowaniem rezerwacji pierwszych i kolejnych gości?
Planowanie zatrudnienia to równie ważny proces inwestycyjny jak sama budowa obiektu, równie precyzyjny i odpowiedzialny. Bez względu na rodzaj i wielkość obiektu hotelarskiego, liczba i kwalifikacje zatrudnionych pracowników stanowią podstawowy wyznacznik poziomu i jakości usług. Liczba pracowników na poszczególne stanowiska determinowana jest standardem i kategorią obiektu, ale także planowanym średnim obłożeniem hotelu w okresie pierwszych sześciu miesięcy po otwarciu.
Określenie polityki personalnej
Właściwa polityka personalna wymaga zaplanowania i konsekwentnej realizacji. Pierwszy krok, przed którym stoi właściciel nowego obiektu, to określenie generalnych zasad polityki personalnej. Do najważniejszych elementów tego procesu należą:
• planowanie zasobów ludzkich – na poziomie krótko- i długookresowym, operacyjnym i strategicznym, a właściwe planowanie to redukcja kosztów personalnych oraz optymalizacja zasobów wiedzy i umiejętności,
• rekrutacja i selekcja – w oparciu o kryteria stanowiskowe i profil kandydata odpowiadający danemu stanowisku,
• staranny dobór na stanowiska – obsadzenie poszczególnych stanowisk pracy w taki sposób, aby zagwarantować sprawność i efektywność realizacji zadań oraz aby zadania te były odpowiednie do możliwości i oczekiwań pracowników,
• wprow [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz