„To drugi raport dotyczący trendów w zarządzaniu podróżami służbowymi stworzony przez Grupę Hotelową Orbis. Dzięki wiedzy i danym uzyskanym w tegorocznej edycji badania, możemy porównać kilka kluczowych wskaźników dla branży, znaleźć punkty odniesienia a przez to lepiej zrozumieć rynek.
Branża patrzy na rok 2014 z ostrożnym optymizmem. Widzimy rosnący pozytywny trend i ożywienie. W stosunku do 2013 roku widoczna jest tendencja regulowania i porządkowania zarządzania podróżami służbowymi przez firmy.” - David Henry, SVP, Sales, Marketing Distribution and Revenue Management w Grupie Hotelowej Orbis.
10 najważniejszych wniosków:
1. W roku 2014 firmy w Polsce prognozują wzrost o 2% liczby podróżujących pracowników;
2. 36% respondentów przewiduje, że zapotrzebowanie na usługi hotelowe ich firm w roku 2014 wzrośnie o ok. 10% bądź pozostanie na tym samym poziomie (34%);
3. 21% firm przeznacza na podróże służbowe powyżej 1,5 mln zł rocznie;
4. 71% firm ma osobę dedykowaną do zarządzania budżetem na podróże i hotele;
5. Decyzje w sprawach podróży podejmują: travel manager (34%), dyrektor działu zakupów (19%) oraz zarząd (10%);
6. Kluczowe cele travel managerów to optymalizacja kosztów podróży (64%) oraz poprawa efektywności systemów raportowania (43%);
7. Dla 73% respondentów marka to istotne kryterium wyboru hotelu (gwarancja standardu, wygody, jakości usługi);
8. Dla travel managera w relacji z hotelem najważniejsze są: responsywność opiekuna (41%), szybkie potwierdzenie rezerwacji (37%) oraz kompetencje i elastyczność personelu (36%);
9. 89% travel managerów dokonuje rezerwacji w hotelach sieciowych;
10.Marki z portfolio Accor rekomendowane są pozytywnie przez 89% rezerwujących hotele tej sieci.
Dodaj komentarz