Autor: Miłosz Stanisławski, Marcin Gałązka
Recepcjonista, a dziś coraz częściej concierge, host, ambasador, front-man. Przywita, zamelduje, poda kawę, odbierze bagaż, obsłuży konferencję, zorganizuje bilety na koncert, skontroluje jakość sprzątania pokoi, potwierdzi rezerwację i wykona monit płatności. Do wykonania wszystkich tych czynności niegdyś trzeba by zatrudnić kilkanaście osób na różnych stanowiskach...
Na pewno tak było jeszcze niedawno w każdym hotelu, a dziś nadal jest w największych obiektach sieciowych, stawiających na szczegółowe procedury. Tymczasem nowoczesne lub po prostu myślące ekonomicznie hotele potrafią radzić sobie z różnorodnością zadań w znacznie mniejszych zespołach ludzi wyspecjalizowanych we „wszystkim”, jednocześnie spełniając oczekiwania najbardziej wymagających gości. Czy więcej personelu znaczy lepiej? Czy luksusowe know-how, procedury i przyzwyczajenia można wdrożyć z wykorzystaniem tylko tych najbardziej wartościowych dla gościa, pracując w zaledwie kilkunastoosobowym zespole? Można. Dowodem na to są kolejne powstające niezależne hotele z unikatowym pomysłem na siebie.
Multi-kompetencje
Poza wyróżniającym projekt hotelowy konceptem, niezbędne jest spełnienie podstawowych założeń dotyczących personelu. Takiego, który doskonale zna swój produkt i misję, zna specyfikę pracy na wszystkich stanowiskach, jest wspierającym się zespołem, a nie tylko grupą pracujących razem i widzi sens w tym, co robi. Nie tylko formalne, ale rzeczywiście bezpośrednie zaangażowanie osób zarządzających w codzienne procesy, bliskie relacje, wspólne rozwiązywanie problemów i odpowiednia atmosfera budują otwartość na wyzwania i kreatywność samodzielnych pracowników. Właśnie to przekonanie, że można zrobić dla swoich klientów wszystko, jest motorem napędowym sukcesu firm i marek spoza branży hotelowej. Nie ma powodów, dla [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz