Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, lepiej i taniej niż nasi konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili; powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej od nas (Henry Ford).
Outsourcing niesie wiele zagrożeń, zanim więc podejmiecie decyzję, warto, byście dowiedzieli się, czym ryzykujecie…
W swojej istocie outsourcing polega na przekazywaniu zadań, funkcji i procesów do realizacji zewnętrznej firmie wyspecjalizowanej w danej dziedzinie. Dzięki temu przedsiębiorstwa (różnych branż) korzystające z outsourcingu mogą skupić się na swojej działalności podstawowej. Dlateg również i hotelarze coraz częściej decydują się „wyrzucić na zewnątrz” (jak często w skrócie charakteryzuje się outsourcing) część własnych zadań. Podkreślić należy, że outsourcing ma charakter długoterminowy, w przeciwieństwie do umowy zlecenia tworzy trwałą więź pomiędzy firmami. Nie jest to wyłącznie relacja dostawca-odbiorca, lecz układ partnerski, w którym obie strony realizują swoje cele biznesowe, czyli: osiągnięcie zysku.
Tradycyjny i greenfield
Specjaliści wyróżniają dwa typy outsourcingu: tradycyjny i tzw. greenfield. W przypadku tego pierwszego pewne zadania pr [...]
Outsourcing niesie wiele zagrożeń, zanim więc podejmiecie decyzję, warto, byście dowiedzieli się, czym ryzykujecie…
- Pierwsze zagrożenie: nieprzemyślany wybór modelu współpracy z partnerem oferującym outsourcing oraz wybór niewłaściwego partnera do współpracy. Żeby się tego ustrzec, należy w obu przypadkach dokonać analizy własnych potrzeb i docelowego modelu współpracy, a także zastanowić się, kim jest przyszły partner.
- Outsourcing to sposób na osiągnięcie określonych celów, a nie tylko zmiana szyldu! Jeśli zatem nie przyniósł on oszczędności lub nie podniósł poziomu świadczonych usług, to po co ten outsourcing?
- Należy liczyć się z tym, że współpraca z firmą outsourcingową może zakończyć się niepowodzeniem. Brak alternatywy w postaci innego partnera (lub w ogóle rezygnacji z outsourcingu) może się zemścić na hotelu.
- Wprowadzenie mechanizmów kontroli oraz pozostawienie wybranych kompetencji i możliwości realizacyjnych w hotelu pozwoli uniknąć wyżej wspomnianego scenariusza. Główne zagrożenia to błędy przy formułowaniu i podpisywaniu umowy, a następnie niewłaściwe relacje z firmami outsourcingowymi przy przekazywaniu zadań i kontroli jakości prac.
W swojej istocie outsourcing polega na przekazywaniu zadań, funkcji i procesów do realizacji zewnętrznej firmie wyspecjalizowanej w danej dziedzinie. Dzięki temu przedsiębiorstwa (różnych branż) korzystające z outsourcingu mogą skupić się na swojej działalności podstawowej. Dlateg również i hotelarze coraz częściej decydują się „wyrzucić na zewnątrz” (jak często w skrócie charakteryzuje się outsourcing) część własnych zadań. Podkreślić należy, że outsourcing ma charakter długoterminowy, w przeciwieństwie do umowy zlecenia tworzy trwałą więź pomiędzy firmami. Nie jest to wyłącznie relacja dostawca-odbiorca, lecz układ partnerski, w którym obie strony realizują swoje cele biznesowe, czyli: osiągnięcie zysku.
Tradycyjny i greenfield
Specjaliści wyróżniają dwa typy outsourcingu: tradycyjny i tzw. greenfield. W przypadku tego pierwszego pewne zadania pr [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Polecam poczytać – https://www.teleaudyt.pl/uslugi-informatyczne/outsourcing-it/
Jak widzicie ten outsourcing informatyczny dla firm w Krakowie i całej Polsce?
To są dobrze realizowane usługi? Gdzie warto uderzać, aby było OK?