Autor: Agnieszka Ludwig
Agnieszka Ludwig
jest współautorką m.in. projektu wnętrz dla hotelu Holiday Inn w Józefowie oraz projektu hotelu Westin w Abu Dhabi.
Już nie tylko luksusowe hotele typu "boutique", ale coraz częściej także popularne sieci hotelowe przełamują stereotypy w kształtowaniu przestrzeni pokoju i decydują się na nowatorskie rozwiązania architektoniczne z zastosowaniem nowoczesnych materiałów wykończeniowych. I tak od rozwiązań standardowych odchodzi się w stronę bardziej "duchowego" traktowania zagadnień wnętrzarskich, stawiając na indywidualność i maksymalizację doznań, które nadawałyby tożsamość hotelowej marce.
Należy przy tym dodać, że pojęcie "przestrzeń pokoju" trzeba znaczeniowo poszerzyć o część do niedawna zaniedbywaną, a obecnie stopniowo rehabilitowaną - łazienkę. Na równi z częścią sypialną należy ona do najbardziej prywatnej, a więc poddawanej najbardziej subiektywnej ocenie, strefy hotelowej - warto zatem, by dawała wyraz równie przemyślanego i dbającego o szczegół projektu.
Przedsionek - łazienka - pokój
Naturalnie, nawet największe twórcze rozpasanie respektować musi pewne niezbywalne prawidła, którymi rządzi się przestrzeń pokoju hotelowego (i przepisy kategoryzacyjne określające metraż i wyposażenie). Typowa hotelowa jednostka mieszkalna składa się zatem z przedsionka, pokoju sypialnego i łazienki, jako osobnego pomieszczenia. Przedsionek jest zwykle prostokątnym pomieszczeniem, z którego przechodzi się do łazienki i pokoju sypialnego. Z funkcjonalnego punktu widzenia odgrywa on rolę garderoby z szafą do przechowywania bagażu.
W myśl przyświecającej współczesnym projektantom idei o budowaniu zapamiętywalnego wizerunku już od pierwszych chwil pobytu gościa w hotelu, nawet tak - zdawałoby się - niepozorną przestrzeń trzeba więc odpowiednio zagospodarować. I choć metraż stanowi tu ogranicznik dla innowacyjnych rozwiązań, można uzyskać pożądany efekt posiłkując się doborem materiałów wykończeniowych, kolorystyką i oświetleniem. Stereotyp układu przestrzennego tak zwanej jednostki mieszkalnej przełamywany jest, szczęśliwie, nie tylko w hotelach z "górnej półki". Pomimo nieubłaganych wymagań zachowania wielkości (wynikających bezpośrednio z ograniczeń budżetu inwestycji) projektanci i hotelarze zmieniają wzajemne proporcje wielkości oraz relacje klasycznej triady pomieszczeń: korytarzyk - łazienka - pokój.
W jednym z nowo otwartych 4-gwiazdkowych hoteli w kraju, należącym do dużej międzynarodowej sieci, zdecydowano się - na rzecz imponującej przestrzenności sypialni - zrezygnować z szafy w ogóle, zastępując ją rozbudowanym rodzajem bagażnika w pokoju. Innym ciekawym rozwiązaniem przestrzennym jest umieszczenie szafy na ścianie zewnętrznej pokoju i odwrócenie ogólnie przyjętego schematu, realizujące się w całkowitej eliminacji tradycyjnej strefy wejściowej.
Biuro w sypialni
Pierwszym i podstawowym elementem wyposażenia hotelowego pokoju, zarówno w hierarchii ważności, jak i w kolejności postrzegania przez klienta, jest łóżko. Od trafnego doboru tego mebla i jego wpisania w ogólną charakterystykę pomieszc [...]
jest współautorką m.in. projektu wnętrz dla hotelu Holiday Inn w Józefowie oraz projektu hotelu Westin w Abu Dhabi.
Już nie tylko luksusowe hotele typu "boutique", ale coraz częściej także popularne sieci hotelowe przełamują stereotypy w kształtowaniu przestrzeni pokoju i decydują się na nowatorskie rozwiązania architektoniczne z zastosowaniem nowoczesnych materiałów wykończeniowych. I tak od rozwiązań standardowych odchodzi się w stronę bardziej "duchowego" traktowania zagadnień wnętrzarskich, stawiając na indywidualność i maksymalizację doznań, które nadawałyby tożsamość hotelowej marce.
Należy przy tym dodać, że pojęcie "przestrzeń pokoju" trzeba znaczeniowo poszerzyć o część do niedawna zaniedbywaną, a obecnie stopniowo rehabilitowaną - łazienkę. Na równi z częścią sypialną należy ona do najbardziej prywatnej, a więc poddawanej najbardziej subiektywnej ocenie, strefy hotelowej - warto zatem, by dawała wyraz równie przemyślanego i dbającego o szczegół projektu.
Przedsionek - łazienka - pokój
Naturalnie, nawet największe twórcze rozpasanie respektować musi pewne niezbywalne prawidła, którymi rządzi się przestrzeń pokoju hotelowego (i przepisy kategoryzacyjne określające metraż i wyposażenie). Typowa hotelowa jednostka mieszkalna składa się zatem z przedsionka, pokoju sypialnego i łazienki, jako osobnego pomieszczenia. Przedsionek jest zwykle prostokątnym pomieszczeniem, z którego przechodzi się do łazienki i pokoju sypialnego. Z funkcjonalnego punktu widzenia odgrywa on rolę garderoby z szafą do przechowywania bagażu.
W myśl przyświecającej współczesnym projektantom idei o budowaniu zapamiętywalnego wizerunku już od pierwszych chwil pobytu gościa w hotelu, nawet tak - zdawałoby się - niepozorną przestrzeń trzeba więc odpowiednio zagospodarować. I choć metraż stanowi tu ogranicznik dla innowacyjnych rozwiązań, można uzyskać pożądany efekt posiłkując się doborem materiałów wykończeniowych, kolorystyką i oświetleniem. Stereotyp układu przestrzennego tak zwanej jednostki mieszkalnej przełamywany jest, szczęśliwie, nie tylko w hotelach z "górnej półki". Pomimo nieubłaganych wymagań zachowania wielkości (wynikających bezpośrednio z ograniczeń budżetu inwestycji) projektanci i hotelarze zmieniają wzajemne proporcje wielkości oraz relacje klasycznej triady pomieszczeń: korytarzyk - łazienka - pokój.
W jednym z nowo otwartych 4-gwiazdkowych hoteli w kraju, należącym do dużej międzynarodowej sieci, zdecydowano się - na rzecz imponującej przestrzenności sypialni - zrezygnować z szafy w ogóle, zastępując ją rozbudowanym rodzajem bagażnika w pokoju. Innym ciekawym rozwiązaniem przestrzennym jest umieszczenie szafy na ścianie zewnętrznej pokoju i odwrócenie ogólnie przyjętego schematu, realizujące się w całkowitej eliminacji tradycyjnej strefy wejściowej.
Biuro w sypialni
Pierwszym i podstawowym elementem wyposażenia hotelowego pokoju, zarówno w hierarchii ważności, jak i w kolejności postrzegania przez klienta, jest łóżko. Od trafnego doboru tego mebla i jego wpisania w ogólną charakterystykę pomieszc [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz