Autor: Rudi Bachhuber
Rudi Bachhuber
jest dyrektorem sprzedaży niemieckiej firmy Appia Contract GmbH,
zajmującej się całościowym wyposażaniem wnętrz hotelowych
Hotele już od pewnego czasu nie stanowią czysto funkcjonalnego miejsca do "przenocowania" gości w trakcie prywatnych lub służbowych podróży. Hotel rozwija się w miejsce komunikacji, miejsce multimedialne, miejsce spotkań, rekreacji, oazę kulinarną... Miejsce pobytu dla osób z rozmaitymi potrzebami i wymaganiami.
I właśnie te rozmaite oczekiwania i wymagania klienta będą w przyszłości miały decydujący wpływ na całą branżę hotelarską, doprowadzając do zmian w architekturze, strukturach oraz konceptach hotelowych. Dlatego trzeba na nowo przemyśleć i zdefiniować zasady projektowania i wyposażania pokoi hotelowych. Najważniejszym kryterium jest stworzenie indywidualnej strategii dla całego obiektu, w tym także opracowanie nowych konceptów pokoi. Fundamentem tradycyjnej strategii jest analiza geograficznego i kulturowego otoczenia obiektu oraz analiza grupy docelowej i wynikający z tego sposób korzystania z obiektu. Jednak dokładny podział na poszczególne grupy docelowe przy planowaniu idei hotelu staje się coraz bardziej zbędny, gdyż granice pomiędzy tymi grupami coraz bardziej się zacierają. Czy gość biznesowy po pracy nie oczekuje wypoczynku w miłej atmosferze? A czy turysta, który przyjeżdża w celach rekreacyjnych, nie chce mieć dostępu do swojej skrzynki mailowej? Dlatego pokój przyszłości łączy:
Pokojowe trendy
Jako firma zajmująca się kompleksowym wyposażaniem obiektów hotelowych obserwujemy na przestrzeni ostatnich lat następujące trendy i zmiany w hotelarstwie:
[...]
jest dyrektorem sprzedaży niemieckiej firmy Appia Contract GmbH,
zajmującej się całościowym wyposażaniem wnętrz hotelowych
Hotele już od pewnego czasu nie stanowią czysto funkcjonalnego miejsca do "przenocowania" gości w trakcie prywatnych lub służbowych podróży. Hotel rozwija się w miejsce komunikacji, miejsce multimedialne, miejsce spotkań, rekreacji, oazę kulinarną... Miejsce pobytu dla osób z rozmaitymi potrzebami i wymaganiami.
I właśnie te rozmaite oczekiwania i wymagania klienta będą w przyszłości miały decydujący wpływ na całą branżę hotelarską, doprowadzając do zmian w architekturze, strukturach oraz konceptach hotelowych. Dlatego trzeba na nowo przemyśleć i zdefiniować zasady projektowania i wyposażania pokoi hotelowych. Najważniejszym kryterium jest stworzenie indywidualnej strategii dla całego obiektu, w tym także opracowanie nowych konceptów pokoi. Fundamentem tradycyjnej strategii jest analiza geograficznego i kulturowego otoczenia obiektu oraz analiza grupy docelowej i wynikający z tego sposób korzystania z obiektu. Jednak dokładny podział na poszczególne grupy docelowe przy planowaniu idei hotelu staje się coraz bardziej zbędny, gdyż granice pomiędzy tymi grupami coraz bardziej się zacierają. Czy gość biznesowy po pracy nie oczekuje wypoczynku w miłej atmosferze? A czy turysta, który przyjeżdża w celach rekreacyjnych, nie chce mieć dostępu do swojej skrzynki mailowej? Dlatego pokój przyszłości łączy:
- business z rekreacją
- odpoczynek z aktywnością
- komunikację ze spokojem
Pokojowe trendy
Jako firma zajmująca się kompleksowym wyposażaniem obiektów hotelowych obserwujemy na przestrzeni ostatnich lat następujące trendy i zmiany w hotelarstwie:
- indywidualizacja To bardzo silny proces w naszych czasach, ludzie pragną indywidualności, autentyczności, niepowtarzalności. Gość coraz bardziej chce być traktowany jako jednostka, a nie jako część grupy docelowej. Szuka niepowtarzalnego, indywidualnego przeżycia, chce zostać zaskoczony, zafascynowany. Dlatego w projektowaniu pokoju hotelowego konieczne jest dostosowanie się do indywidualnych potrzeb i życzeń klienta, tak jakby pokój został zaprojektowany wyłącznie dla niego. Tak jak architektura powinna się dostosować do otoczenia, wnętrze pokoju hotelowego powinno się dostosować do osób, które gości, a nie odwrotnie.
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz