O inwestycjach uzdrowiskowych. W Skierniewicach

Otym, że Skierniewice mają potencjał uzdrowiskowy, przekonywał prezydent miasta Leszek Trębski podczas I Ogólnopolskiej Konferencji Tereny Inwestycyjne w Polsce, która odbyła się 8 kwietnia w Warszawie.

– Miasto dysponuje 140 ha terenów inwestycyjnych na terenie Uzdrowiska Skierniewice-Maków. Mogą tutaj powstać hotele, sanatoria, obiekty SPA & wellness czy domy seniora. W tym celu szkolimy już przyszłą kadrę, na razie w obszarze kosmetologii i dietetyki – mówił prezydent Skierniewic Leszek Trębski. Aż 45 proc. terenów miasta uzyska status uzdrowiska. Skierniewice chcą wykorzystać lokalizację w centrum Polski, między Łodzią a Warszawą, do ściągnięcia inwestorów z branży hotelowej, zdrowotnej i rekreacyjnej.



– Mamy deficyt miejscowości uzdrowiskowych w Polsce, których jest zaledwie czterdzieści parę. Dlatego cieszą mnie plany powstania nowego uzdrowiska o miejskim charakterze – komentował Wojciech Krasoń, prezes zarządu Uzdrowiska Świeradów- Czerniawa i Uzdrowiska Cieplice. Uzdrowiska kojarzą się w Polsce staroświecko, ale to może być ich atutem. Tradycje uzdrowiskowe, sięgające XIX wieku, znane są w wielu krajach regionu. Związana jest z tym atrakcyjna architektura np. w parkach zdrojowych. Władze chcą zainteresować ofertą uzdrowiskową również klientów z Europy Zachodniej. – Najważniejsza jest tutaj odpowiednia promocja. Należy pamiętać, że na Zachodzie pojęcie uzdrowiska jest mało znane i lepiej reklamować się pod hasłem wellness & SPA. Trzeba również pamiętać o przygotowaniu wielojęzycznej oferty, która trafi do zagranicznych klientów – podkreślił Alex Kloszewski, partner zarządzający w Hotel Professionals. Miejscowości uzdrowiskowe są atrakcyjne dla branży hotelowej z kilku powodów. Głównym jest możliwość przyciągnięcia klientów również poza sezonem wakacyjnym.

– W typowych miejscowościach wypoczynkowych lub wakacyjnych mamy do czynienia z wysokim sezonem głównie latem albo zimą. W miejscowościach uzdrowiskowych ten okres jest wydłużony dzięki kuracjuszom – dodał Jan Wróblewski, członek zarządu Zdrojowej Invest. Miejscowości uzdrowiskowe przyciągają nie tylko korzyściami dla zdrowia, ale również dla urody, o czym świadczy popularność zabiegów kosmetycznych i SPA w takich lokalizacjach. Ten trend planują wykorzystać również Skierniewice. Dzięki wydobyciu wód geotermalnych, które wspomagają leczenie m.in. chorób dermatologicznych i otyłości, miasto może stać się atrakcyjną lokalizacją dla obiektów typu wellness.

– Współcześnie ludzie szukają miejsc do szeroko pojętej regeneracji. Chodzi nie tylko o możliwość relaksu, ale również zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej, czy udział w medytacjach. Z uwagi na bliskość Warszawy, Skierniewice mogą być dobrym kierunkiem do takich wyjazdów weekendowych – mówiła Andżelika Gola, kierownik Biura Projektu Uzdrowisko w Urzędzie Miasta Skierniewice. Organizatorem konferencji był serwis TerenyInwestycyjne.Info, a „Hotelarz” patronem medialnym.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *