Udane EuroGastro 2014

W 18. Międzynarodowych Targach Gastronomicznych EuroGastro 2014 wzięło udział 278 wystawców z 17 krajów, a przez hale wystawiennicze MT Polska w Warszawie przewinęło się niemal 20 tys. odwiedzających. Podczas EuroGastro wystawcy zaprezentowali wiele nowości sprzętowych i rozwiązań dla gastronomii, mistrzowie kulinarni wyłonili talenty, a właściciele i managerowie restauracji skorzystali z wiedzy specjalistów w zakresie marketingu.



Tegoroczna edycja okazała się dużym sukcesem. Wystawcy nie kryli zadowolenia z frekwencji odwiedzających oraz liczby i jakości przeprowadzonych spotkań, które wielokrotnie kończyły się zawarciem kontraktów. Z kolei odwiedzający byli pod wrażeniem bogactwa prezentowanej oferty, możliwości obserwowania najlepszych kucharzy w akcji, a także degustacji przygotowanych specjałów. Jak mówi Grzegorz Sendor, koordynator targów EuroGastro, cała powierzchnia wystawiennicza została zagospodarowana.– Potwierdziło się, że EuroGastro ma bardzo dobrą renomę w branży i firmom zależy, aby się na naszych targach wystawiać. Przedstawciele firm polskich i zagranicznych zaprezentowali kompleksową ofertę do prowadzenia biznesu gastronomicznego. Obecni byli producenci i dystrybutorzy wyposażenia zaplecza kuchennego, w tym maszyn, urządzeń gastronomicznych i pieców konwekcyjno-parowych, m.in. firma International, Manitowoc Foodservice ze swoją nowością Convotherm 4, Komat z innowacyjnym Bufetem Premium Cold, Winterhalter Gastronom Polska czy Granuldisk. Liczne grono stanowili producenci, importerzy i dystrybutorzy żywności. To rosnąca grupa wystawców.

Selgros po raz pierwszy uczestniczył w tych targach, prezentując szeroki wachlarz produktów niezbędnych dla gastronomii. Był Hortex z pokazami kulinarnymi znanych osób, Bronisze. Zainteresowani sprzętem do kawy oraz samą kawą mieli możliwość dokonania pełnego przeglądu oferty dostępnej na rynku. Wystawiali się m.in. Strauss Cafe Poland, właściciel marki MK Cafe Espresso Professional, Le Patio Polska, dystrybutor kawy Illy. Odbyła się też VI Olimpiada Kawy organizowana z firmą Apro Trade/ Akademia Kawy pod patronatem SCAE. Podczas targów odbyły się konkursy, które na stałe goszczą w programie imprezy. Teo Vafidis poprowadził 9. Festiwal Kuchni Greckiej, a Robert Sowa wyłonił Kulinarny Talent 2014. Nowością był konkurs Polska wołowina, wołowina z przyszłością, organizowany przez Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego wraz z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Szefów Kuchni i Cukierni, który promował polską wołowinę.

W czasie targów odbyły się także szkolenia marketingowe. M. in. wykładowcy z Katedry Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji SGGW poprowadzili konferencję Gastronomia – nowe trendy i koncepty, a specjaliści z firmy AFMedia, właściciela serwisu GdzieZjesc.info, szkolenie Obecna sytuacja rynku restauracyjnego. Jak odnaleźć się i zdobyć klientów w dzisiejszych czasach. Targi odbyły się pod honorowym patronatem Janusza Piechocińskiego, wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Gospodarki.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *