Autor: Beata Jurkowicz
Podstawową i najważniejszą funkcją hotelu jest zapewnienie gościowi wygodnego noclegu. W związku z tym najważniejszym ze wszystkich hotelowych mebli jest łóżko. I pościel, w którą otula się zmęczony podróżny. Pojawiają się one praktycznie w każdym materiale promującym hotel. Dlatego zakupy łóżek, materaców i pościeli są kwestią kluczową dla funkcjonowania obiektu.
Sen regeneruje ciało i duszę. Jest najlepszym kosmetykiem, jego brak niekorzystnie wpływa na samopoczucie, zdolność percepcji czy chęć do pracy. A na jakość snu ogromny wpływ ma wygodne łóżko i delikatna pościel. O ile stworzenie komfortowych warunków do spania we własnym domu nie jest problemem, to w podróży nie zawsze jest to możliwe. Dlatego największym wyzwaniem, jakie stoi przed hotelarzami jest stworzenie gościom takich warunków spania, jakie mają w domu.
A nawet lepszych. Chodzi bowiem o to, aby goście czuli się jak w domu, wysypiali się jak w domowych pieleszach i wracali do hotelu jak do domu. Warunkiem są: czysty i schludny pokój, odpowiednie łóżko oraz właściwa temperatura. - Wygodne łóżko i komfort snu są obok łazienki rzeczami, które najbardziej zapadają w pamięć każdego gościa hotelowego i które mają bardzo duży wpływ na ponowny wybór miejsca noclegu - podkreśla Artur Paciorkiewicz z firmy Recticel Komfort Snu.
Pościel zazwyczaj biała
Podobno sen na nowym miejscu się sprawdza. Nawet jeśli ta ludowa mądrość jest przereklamowana to należy dołożyć wszelkich starań, aby pierwszy i każdy następny nocleg nie był dla gościa koszmarem. Niezwykle ważne w aranżacji miejsca do spania jest otoczenie, w którym sen się odbywa. Stonowane barwy ścian, delikatne wzory i kolory mebli, odpowiednio dobrane narzuty na łóżko - wszystkie te elementy muszą ze sobą współgrać i sprawiać wrażenie przytulności. Goście przywiązują ogromną wagę do jakości bielizny pościelowej.
Bardzo często hotele decydują się na kolor biały, bo wtedy widać, że pościel jest świeża i czysta. Popularnością wśród hotelarzy cieszy się również jednolita pościel we wzory. - Jeszcze do niedawna hotele najczęściej stosowały pościel w dwóch wzorach, paseczki o szerokości około 0,5 cm i 2 cm - opowiada Violetta Morawska, product manager firmy Optex, produkującej tkaniny. - I nadal obowiązują te wzory, głównie ze względów ekonomicznych, bo hotele najczęściej uzupełniają braki dokupując pościel w posiadanym wcześniej wzorze. Te nowo powstające również często stosują paski, jest to siła przyzwyczajenia i naśladownictwo wzorców już istniejących.
Ale można już zaobserwować pojawianie się innych rozwiązań, są to najczęściej drobne wzory graficzne - bardzo drobna kratka, romby itp. Modne jest umieszczanie logo hotelu na pościeli czy na ręcznikach. Z drugiej strony kolor i wzorzystość pościeli mogą stanowić o wyróżnieniu się oferty hotelu na tle konkurencji. Jeśli ktoś stawia na oryginalność i design to łatwo jest mu go zaakcentować poprzez wybór odważnej kolorystycznie i pod względem wzoru pościeli. Do niedawna w hotelach stosowano pościel wyłącznie bawełnianą, ponieważ uważano, że można ją prać w bardzo wysokich te [...]
Sen regeneruje ciało i duszę. Jest najlepszym kosmetykiem, jego brak niekorzystnie wpływa na samopoczucie, zdolność percepcji czy chęć do pracy. A na jakość snu ogromny wpływ ma wygodne łóżko i delikatna pościel. O ile stworzenie komfortowych warunków do spania we własnym domu nie jest problemem, to w podróży nie zawsze jest to możliwe. Dlatego największym wyzwaniem, jakie stoi przed hotelarzami jest stworzenie gościom takich warunków spania, jakie mają w domu.
A nawet lepszych. Chodzi bowiem o to, aby goście czuli się jak w domu, wysypiali się jak w domowych pieleszach i wracali do hotelu jak do domu. Warunkiem są: czysty i schludny pokój, odpowiednie łóżko oraz właściwa temperatura. - Wygodne łóżko i komfort snu są obok łazienki rzeczami, które najbardziej zapadają w pamięć każdego gościa hotelowego i które mają bardzo duży wpływ na ponowny wybór miejsca noclegu - podkreśla Artur Paciorkiewicz z firmy Recticel Komfort Snu.
Pościel zazwyczaj biała
Podobno sen na nowym miejscu się sprawdza. Nawet jeśli ta ludowa mądrość jest przereklamowana to należy dołożyć wszelkich starań, aby pierwszy i każdy następny nocleg nie był dla gościa koszmarem. Niezwykle ważne w aranżacji miejsca do spania jest otoczenie, w którym sen się odbywa. Stonowane barwy ścian, delikatne wzory i kolory mebli, odpowiednio dobrane narzuty na łóżko - wszystkie te elementy muszą ze sobą współgrać i sprawiać wrażenie przytulności. Goście przywiązują ogromną wagę do jakości bielizny pościelowej.
Bardzo często hotele decydują się na kolor biały, bo wtedy widać, że pościel jest świeża i czysta. Popularnością wśród hotelarzy cieszy się również jednolita pościel we wzory. - Jeszcze do niedawna hotele najczęściej stosowały pościel w dwóch wzorach, paseczki o szerokości około 0,5 cm i 2 cm - opowiada Violetta Morawska, product manager firmy Optex, produkującej tkaniny. - I nadal obowiązują te wzory, głównie ze względów ekonomicznych, bo hotele najczęściej uzupełniają braki dokupując pościel w posiadanym wcześniej wzorze. Te nowo powstające również często stosują paski, jest to siła przyzwyczajenia i naśladownictwo wzorców już istniejących.
Ale można już zaobserwować pojawianie się innych rozwiązań, są to najczęściej drobne wzory graficzne - bardzo drobna kratka, romby itp. Modne jest umieszczanie logo hotelu na pościeli czy na ręcznikach. Z drugiej strony kolor i wzorzystość pościeli mogą stanowić o wyróżnieniu się oferty hotelu na tle konkurencji. Jeśli ktoś stawia na oryginalność i design to łatwo jest mu go zaakcentować poprzez wybór odważnej kolorystycznie i pod względem wzoru pościeli. Do niedawna w hotelach stosowano pościel wyłącznie bawełnianą, ponieważ uważano, że można ją prać w bardzo wysokich te [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz