Rozpoznać gościa, czyli hotelowe typy

Autor: Piotr Dominik
ht_2009_05-53.jpg
Piotr Dominik
Autor jest kierownikiem Katedry Hotelarstwa i Gastronomii

w Wyższej Szkole Ekonomicznej AlmaMer w Warszawie


Praca w hotelu daje okazję kontaktu z bardzo różnymi typami gości. Z usług hotelowych korzystają zwykli ludzie i wybitne jednostki; naukowcy, politycy, artyści, sportowcy. Spotyka się gości różnych nacji i wyznań, przedstawicieli międzynarodowych organizacji uczestniczących w kongresach i rodziny, które przyjechały pozwiedzać okolice. A każdy gość jest indywidualnością, ma swoje preferencje, uprzedzenia, przyzwyczajenia, nawyki.



Goście różnią się temperamentami, odmienną reakcją nieraz na te same zjawiska. Spotkamy gości:
  • opanowanych, powściągliwych i zrównoważonych,
  • pobudliwych, nerwowych, hałaśliwych, skłonnych do wywoływania konfliktów,
  • entuzjastów zadowolonych ze wszystkiego i malkontentów wiecznie niezadowolonych. Pojawiają się osoby nieznające języka polskiego i naszej obyczajowości.
Często gość zgłasza się do hotelu po długiej podróży, zmęczony, podenerwowany. Niekiedy jest "zbyt wesoły", drażniący innych swym zachowaniem.


Jakie osobowości, tacy goście

Wśród gości hotelowych wyróżnia się szereg typów, które to odznaczają się specyficznymi cechami. Gość ignorant nie ma jasnego poglądu co do swoich potrzeb, więc nie bardzo wiadomo, jak mu pomóc. W zachowaniu bywa arogancki lub może sprawiać wrażenie sfrustrowanego. Obcując z takim typem należy zadawać dużo pytań, aby zebrać jak najwięcej informacji o jego potrzebach.


Trzeba się wielokrotnie upewniać, czy dobrze się go zrozumiało, a kończąc rozmow [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




5 odpowiedzi na “Rozpoznać gościa, czyli hotelowe typy”

  1. lol pisze:

    lololololololololol

  2. asap pisze:

    JPRD CO TO JEST

  3. jaś pisze:

    nie ma tu nic ciekawego

  4. jaś pisze:

    lol

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *