Pracownicy branży hotelarskiej są drugą po pracownikach lotnisk grupą zawodową najbardziej narażoną (nieświadomie, w przeciwieństwie do pracowników szpitali) na zetknięcie z nowymi
odmianami zagrożeń biologicznych takich jak świńska grypa. Ale na personel hotelowy czyha też bardziej trywialne ryzyko: w łazienkach, pokojach, na schodach, jak i w relacjach międzyludzkich z goścmi, współpracownikami i rodziną, która musi znosić siedmiodniowy tydzień pracy z nocnymi zmianami.
Zagrożeniom biologicznym, chemicznym i psychospołecznym, na które narażeni są pracownicy branży hotelarskiej poświęcone było seminarium zorganizowane w maju przez Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy. Odbyło się ono w ramach europejskiej Kampanii na Rzecz Oceny Ryzyka Zawodowego "Zdrowe i bezpieczne miejsce pracy.
Jej celem jest zwiększenie wśród pracodawców i pracowników świadomości niebezpieczeństw występujących w miejscu pracy oraz zachęcenie do przeprowadzania oceny ryzyka zawodowego. Ocena taka polega na systematycznym badaniu wszelkich aspektów pracy, podczas którego analizuje się:
- co może spowodować uraz i uszkodzenie ciała oraz uszczerbek na zdrowiu,
- czy można zlikwidować zagrożenie, a jeżeli nie to
- jakie środki zapobiegawcze lub ochronne należy wprowadzić, aby móc kontrolować to ryzyko.
Przeprowadzenie takiej oceny jest podstawą do skutecznego zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, co prowadzi do ograniczenia liczby wypadków i chorób zawodowych, a to przekłada się na zwiększenie wydajności pracy.
Wirusy, bakterie, grzyby
W pracy hotelarskiej częściej niż przeciętnie wystepuje zagrożenie biologiczne. Szkodliwymi czynnikami biologicznymi, mogącymi być przyczyną zakażenia, alergii lub zatrucia są m.in. drobnoustroje komórkowe, w tym zmodyfikowane genetycznie (przykład świńskiej grypy, którą można zarazić się drogą kropelkową od gości przyjeżdżających z zagranicy) oraz pasożyty wewnętrzne człowieka.
- Dlatego do czynności stanowiących szczególne zagrożenie czynnikami biologicznymi należą prace porządko
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Prowadzę mały hostel i staram się dbać o bezpieczeństwo zarówno gości, jak i pracowników. Wolę poświęcić chwilę na dezynfekcję niż później zastanawiać się, czy wszystkiego dopilnowałam. Środki kupuję na medisept.pl, to sprawdzona firma. Nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby któryś z gości lub zatrudnianych przeze mnie ludzi miał jakieś zastrzeżenia.
W Polsce to czasami ciężko o bezpieczeństwo i higienę pracy. Taki kraj niestety…
http://polskabankowosc.com.pl
Stosowanie ozonu i mikroorganizmów jak probio emy rozwiązałoby wiele problemów, oczywiście inwestowanie pracodawcy w zdrowie pracownika przyniosłoby wiele dobrego i oczywiście większe zyski dla firmy.
https://kontofirmowe.pl