Autor: Iwona Galacka
Hotele, które posiadają wysoką jakość usług, powinny się tym faktem chwalić, wręcz szczycić. Hotele mają swoją kategoryzację gwiazdkową, dzięki której można określić, na jakim powinny być poziomie. Jednak hotelowe SPA, które często są "wabikiem" dla gości, do tej pory rodziły się jak chciały, często nie spełniając podstawowych założeń filozofii SPA.
W Polsce powstało już bardzo wiele hoteli, które w swojej nazwie umieszczają wellness i SPA. Wprawdzie posiadają one tego typu gabinety, ale niestety wiele z nich to zwykłe działy odnowy biologicznej, a nie profesjonalne SPA.
Chaos w gabinetach odnowy Słowo SPA jest dzisiaj bardzo dobrym narzędziem marketingowym. Wszyscy mają SPA i wellness, niezależnie od tego, co tak naprawdę mogą zaproponować gościom. Słowo to przyciąga, więc hotelarze jeden po drugim starają się mieć chociaż odrobinę SPA. Ale czy ta odrobina jest już na tyle profesjonalna, aby móc powiedzieć, że hotel posiada SPA? Są gabinety masażu, jakaś kapsuła, kosmetyczka i... często na tym się kończy. Przez to wprowadza się w błąd gościa, który być może zastanawia się, czy w innych hotelach zastanie takie samo SPA? Czy SPA to po prostu kilka masaży i kosmetyka. Zrozumiałe jest, że każdy chce dla swoich gości stworzyć dodatkowe atrakcje, tylko dlaczego ten, kto ma profesjonalny, pięknie zaaranżowany, z wysoko wyspecjalizowaną kadrą prawdziwy ośrodek SPA, gdzie dba się o odnowę biologiczną całego organizmu przede wszystkim poprzez wodę (Sanus Per Aquam), ma się tak samo nazywać się jak ten, kto posiada tylko trzy gabinety i niewiele więcej? Do tej pory rynek po prostu rozwijał się w szybkim tempie i nie było czasu na dyskusje o jakości, ale to zaczyna się zmieniać. Zarówno ostatni odbiorca usługi - hotelowy gość, jak i sami właściciele takich ośrodków chyba powoli męczą się takim chaosem. Środowisko SPA zaczyna odczuwać potrzebę uporządkowania rynku.
Rynek zaczyna się porządkować Goście hotelowi coraz częściej zasięgają różnych opinii zanim zdecydują się na wyjazd do SPA. Szukają dobrej jakości usług. Nie jadą w pierwsze napotkane w internecie miejsce, które posiada w swojej nazwie wellness & SPA. Dzisiaj gość chce wiedzieć, gdzie jakie są warunki, jakie zabiegi, jaka obsługa, czy jest ładnie, miło, profesjonalnie. Zabiegi w Wellness & SPA kosztują zazwyczaj więcej niż w zwykłych gabinetach kosmetycznych czy masażu. Często kosmetyki, na jakich pracują, są naprawdę z wysokiej półki, których nie posiadają małe gabinety. Gośc [...]
Chaos w gabinetach odnowy Słowo SPA jest dzisiaj bardzo dobrym narzędziem marketingowym. Wszyscy mają SPA i wellness, niezależnie od tego, co tak naprawdę mogą zaproponować gościom. Słowo to przyciąga, więc hotelarze jeden po drugim starają się mieć chociaż odrobinę SPA. Ale czy ta odrobina jest już na tyle profesjonalna, aby móc powiedzieć, że hotel posiada SPA? Są gabinety masażu, jakaś kapsuła, kosmetyczka i... często na tym się kończy. Przez to wprowadza się w błąd gościa, który być może zastanawia się, czy w innych hotelach zastanie takie samo SPA? Czy SPA to po prostu kilka masaży i kosmetyka. Zrozumiałe jest, że każdy chce dla swoich gości stworzyć dodatkowe atrakcje, tylko dlaczego ten, kto ma profesjonalny, pięknie zaaranżowany, z wysoko wyspecjalizowaną kadrą prawdziwy ośrodek SPA, gdzie dba się o odnowę biologiczną całego organizmu przede wszystkim poprzez wodę (Sanus Per Aquam), ma się tak samo nazywać się jak ten, kto posiada tylko trzy gabinety i niewiele więcej? Do tej pory rynek po prostu rozwijał się w szybkim tempie i nie było czasu na dyskusje o jakości, ale to zaczyna się zmieniać. Zarówno ostatni odbiorca usługi - hotelowy gość, jak i sami właściciele takich ośrodków chyba powoli męczą się takim chaosem. Środowisko SPA zaczyna odczuwać potrzebę uporządkowania rynku.
Rynek zaczyna się porządkować Goście hotelowi coraz częściej zasięgają różnych opinii zanim zdecydują się na wyjazd do SPA. Szukają dobrej jakości usług. Nie jadą w pierwsze napotkane w internecie miejsce, które posiada w swojej nazwie wellness & SPA. Dzisiaj gość chce wiedzieć, gdzie jakie są warunki, jakie zabiegi, jaka obsługa, czy jest ładnie, miło, profesjonalnie. Zabiegi w Wellness & SPA kosztują zazwyczaj więcej niż w zwykłych gabinetach kosmetycznych czy masażu. Często kosmetyki, na jakich pracują, są naprawdę z wysokiej półki, których nie posiadają małe gabinety. Gośc [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz