Autor: Rafał Kowalski
Na rynku oprogramowania dla branży HoReCa pojawiły się programy do zarządzania salami i sprzedaży eventów z modułem rezerwacji online sal i kalkulowania imprez. Do tego rezerwacja nie odbywa się przez wyklikanie formularza, tylko działa jak aplikacja na urządzenia mobilne.
Czy rynek zarówno hotelarzy, jak i klientów docelowych, w tym MICE, dojrzał do takiego rozwiązania? Można wyodrębnić pewne cechy produktu, dzieląc je na kontrowersyjne i pozytywne.
KONTROWERSJE
1. Hotele wpuszczając rezerwację online imprez na swoje strony otworzą się na allotment sal. Oczywiście nie do końca, bo wtyczka działa jako odpowiedź na zadane parametry, nie mniej obiekty wystawią do sprzedaży tzw. wolne przebiegi.
2. System generuje ofertę, a więc pokazuje ceny. Konkurencja zaciera więc ręce. Chociaż nie wierzymy, aby ktoś działał na tym rynku nie znając cen swoich sąsiadów.
3. Firma sama bez udziału pracownika wysyła zbudowaną kalkulację, a może przecież na tym się nie znać. System nie zastępuje pracownika. Ma natomiast pomóc w sprawnej obsłudze. Wystarczy nanieść poprawki na przesłaną imprezę, która jest w pełni edytowalna, i odesłać.
4. Rezerwację wysyła firma, której nie chcemy obsłużyć. Tego jednak nie należy się obawiać, gdyż to tylko zainicjowanie procesu sprzedażowego. Klientowi zawsze grzecznie można odmówić.
5. Nikt nie uwierzy, że to jest prawdziwy online. Klienci uwierzyli w rezerwację pokoi, więc do rezerwacji sal przyzwyczają się jeszcze szybciej.
POZYTYWY:
1. W końcu nie trzeba dzwonić, aby sprawdzić, czy można zrobić konferencję w hotelu, bo można uzyskać online informację o dostępności sali w danym terminie. Zdecydowana oszczędność czasu, zwłaszcza gdy rezerwacji dokonuje się wieczorem.
2. Dwutorowość narzędzia: można tylko zarezerwować salę, można też zaprojektować i skalkulować cały event. Nie każdy ma czas i ochotę na projektowanie. Dla niego najważniejsza jest sala, a pozostałymi kwestiami mają zająć się specjaliści, czyli pracownicy hotelu/restauracji.
3. System działa w układzie godzinowym. Sala może być sprzedawana wielokrotnie [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Byłam na tym serwisie i nie udało mi się dokonać rezerwacji. Zbyt dużo informacji, nie czytelne, nie logiczne – jeden wielki misz masz… szkoda czasu …niestety