Autor: Małgorzata Morek
Dużo mówi się w Polsce o słabym przygotowaniu do pracy osób studiujących na kierunkach turystyczno-hotelarskich. Temat jest oczywiście złożony. Może studenci wybierają ten kierunek z jakiegoś jeszcze nie do końca znanego im powodu (ponad 50 proc. osób kończących hotelarstwo nie pracuje w zawodzie). Wierzą może w to, że hotelarstwo nauczy ich pozytywnego nastawienia do ludzi, a tak się nie dzieje. Do pracy w usługach trzeba czuć powołanie. Hotelarze nazywają to pasją.
Nawet, jeśli wykonują swój zawód, jak przystało na hotelarzy, z odpowiednią dozą pasji, ich praca nie zawsze daje oczekiwane efekty. Brak odpowiednich praktyk zawodowych powoduje, iż właściwie każdy absolwent hotelarstwa zatrudniony w hotelu musi zacząć pracę od poznawania specyfiki działalności operacyjnej hotelu, a nie samego obiektu i jego oferty.
Kogo zatrudnić?
Właściciel hotelu staje więc przed dylematem, czy zatrudnić człowieka z osobowością, ciekawego świata, otwartego na ludzi, komunikatywnego i chłonącego wiedzę, czy raczej zaprosić do współpracy osobę z dyplomem potwierdzającym ukończenie stosownego kierunku. Decyzję o wyborze osoby, w której odpowiednie przygotowanie do pracy trzeba zainwestować, łatwiej jest podjąć dyrektorowi hotelu czy właścicielowi obiektu [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz