Autor: Grzegorz Arent
Grzegorz Arent
System Engineer Poland Polycom
Branża hotelarska jest szczególnie wrażliwa na obecną, niewesołą sytuację ekonomiczną. Firmy na całym świecie poszukując sposobów na przetrwanie, ograniczają budżety na podróże służbowe i noclegi. Zwykli turyści również oszczędzają na wyjazdach wakacyjnych i szukają alternatywnych miejsc zakwaterowania. Wyzwanie, przed którym stają obecnie hotele, brzmi: jak utrzymać lub nawet zwiększyć przychody, gdy liczba gości spada?
Odpowiedź brzmi: wykorzystując technologie współpracy takie jak wideokonferencje czy telefonia bezprzewodowa. Firmy z branży hotelarskiej są w posiadaniu aplikacji i narzędzi, dzięki którym mogą maksymalizować swoje przychody nie angażując zbyt wielkich środków.
Alternatywa dla podróży - sale wideokonferencyjne
Kilka sieci hotelowych rozważa wykorzystanie systemów wideokonferencyjnych lub zbudowanie najnowocześniejszych sal do obsługi technologii telepresence, które mogą być wynajmowane, stanowiąc alternatywę dla podróży.
Sale wyposażone w sprzęt do obsługi technologii telepresence umożliwiają realizację najbardziej realistycznych wideokonferencji, zapewniając wymiary zbliżone do rzeczywistych, wyjątkowo naturalny obraz oraz głos w jakości HD. Wszystko to w połączeniu tworzy wrażenie przebywania w tym samym pomieszczeniu. Aby pokazać, na jakie kwoty przekładają się te przykłady, można wyobrazić sobie firmę z siedzibą w San Francisco. Zamiast organizować podróż samolotową dla grupy dyrektorów z siedziby głównej do lokalizacji klienta w Warszawie czy Delhi, firma może na przykład zorganizować spotkanie wirtualne korzystając z usług telepresence w lokalnym hotelu w każdym z tych miast.
System Engineer Poland Polycom
Branża hotelarska jest szczególnie wrażliwa na obecną, niewesołą sytuację ekonomiczną. Firmy na całym świecie poszukując sposobów na przetrwanie, ograniczają budżety na podróże służbowe i noclegi. Zwykli turyści również oszczędzają na wyjazdach wakacyjnych i szukają alternatywnych miejsc zakwaterowania. Wyzwanie, przed którym stają obecnie hotele, brzmi: jak utrzymać lub nawet zwiększyć przychody, gdy liczba gości spada?
Odpowiedź brzmi: wykorzystując technologie współpracy takie jak wideokonferencje czy telefonia bezprzewodowa. Firmy z branży hotelarskiej są w posiadaniu aplikacji i narzędzi, dzięki którym mogą maksymalizować swoje przychody nie angażując zbyt wielkich środków.
Alternatywa dla podróży - sale wideokonferencyjne
Kilka sieci hotelowych rozważa wykorzystanie systemów wideokonferencyjnych lub zbudowanie najnowocześniejszych sal do obsługi technologii telepresence, które mogą być wynajmowane, stanowiąc alternatywę dla podróży.
Sale wyposażone w sprzęt do obsługi technologii telepresence umożliwiają realizację najbardziej realistycznych wideokonferencji, zapewniając wymiary zbliżone do rzeczywistych, wyjątkowo naturalny obraz oraz głos w jakości HD. Wszystko to w połączeniu tworzy wrażenie przebywania w tym samym pomieszczeniu. Aby pokazać, na jakie kwoty przekładają się te przykłady, można wyobrazić sobie firmę z siedzibą w San Francisco. Zamiast organizować podróż samolotową dla grupy dyrektorów z siedziby głównej do lokalizacji klienta w Warszawie czy Delhi, firma może na przykład zorganizować spotkanie wirtualne korzystając z usług telepresence w lokalnym hotelu w każdym z tych miast.
Hotel przyszłości
W miarę wzrostu zapotrzebowania na dostęp szerokopasmowy oraz aplikacje wymagające sieci o dużej przepustowości, hotel przyszłości będzie wyposażany w coraz większą ilość technologii. Przemysł hotelarski tradycyjnie nie słynął z wykorzystywania zaawansowanych narzędzi w tym zakresie, jednak wraz ze zwiększającymi się potrzebami gości i rosnącą świadomością pracowników nastawienie to ulega zmianie. Hotele będą wdrażały coraz więcej technologii, takich jak np. rozwiązania wideokonferencyjne zarówno do użytku wewnętrznego jak i przeznaczonych dla gości. Kiedy systemy te staną się wszechobecne, wzrośnie również liczba aplikacji służących wewnętrznej współpracy:
Komunikacja personelu (Staff Comm
[...]
W miarę wzrostu zapotrzebowania na dostęp szerokopasmowy oraz aplikacje wymagające sieci o dużej przepustowości, hotel przyszłości będzie wyposażany w coraz większą ilość technologii. Przemysł hotelarski tradycyjnie nie słynął z wykorzystywania zaawansowanych narzędzi w tym zakresie, jednak wraz ze zwiększającymi się potrzebami gości i rosnącą świadomością pracowników nastawienie to ulega zmianie. Hotele będą wdrażały coraz więcej technologii, takich jak np. rozwiązania wideokonferencyjne zarówno do użytku wewnętrznego jak i przeznaczonych dla gości. Kiedy systemy te staną się wszechobecne, wzrośnie również liczba aplikacji służących wewnętrznej współpracy:
Komunikacja personelu (Staff Comm
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz