Autor: Luiza Jodłowska
Przez lata łazienki hotelowe były postrzegane jako pomieszczenia pomocnicze. Projektowano je na możliwie najmniejszej powierzchni, tak aby zmieścić jedynie wymagane sprzęty. Ostatnimi laty tendencja ta mocno się zmienia i projektanci nie starają się już powiększać przestrzeni pokoju kosztem łazienki.
Współczesny gość hotelowy w czasie podróży oczekuje czegoś więcej niż to, co ma we własnym domu. Łazienka powinna być przestronna, luksusowa, spełniać funkcję mini-SPA i zapraszać do relaksu.
Łazienki o otwartym planie
Bardzo popularne stały się łazienki o otwartym planie. Zamiast ukrywać kabinę natryskową i wannę w oddzielnym pomieszczeniu, wprowadza się je do wnętrza pokoju hotelowego. Ustawione w środku sypialni tworzą swego rodzaju wolnostojące rzeźby. Bardzo widoczny jest również trend, zgodnie z którym przestrzeń łazienki wydzielona jest szklanymi ścianami. Taka koncepcja sprawia, że pomieszczenie wydaje się większe, a światło dzienne z okien sypialni dociera wszędzie. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy chociażby oglądać telewizję podczas kąpieli w wannie lub pod prysznicem. W takich łazienkach najczęściej wprowadza się różnego typu przesłony, które pozwalają gościom hotelowym zachować minimum prywatności. W łódzkim Novotelu sposobem na to są tzw. zamrażane szyby. Po wciśnięciu przełącznika stają się przejrzyste lub całkowicie matowe. W hotelach sieci PURO użyto zasłon, które można przesuwać wedle potrzeb. W tym celu można użyć również żaluzji dopasowanych kolorystycznie i materiałowo do wnętrza pokoju lub przedzielenia w postaci wąskiej ściany. Takie rozwiązanie zastosowano w Hotelu Mera w Sopocie. Połączenia funkcji łazienki i sypialni na wspólnej przestrzeni nie są zarezerwowane jedynie dla hoteli o wysokim standardzie. Może to być swego rodzaju sposób na zmniejszenie do minimum powierzchni przypadającej na jednostkę pokojową. Bardzo ciekawie rozwiązano to zagadnienie w hotelach sieci citizenM, gdzie w celu obniżenia kosztów usunięto wszystkie „zbędne” elementy wyposażenia. Sprzęty łazienkowe znalazły się bezpośrednio w pokoju. Prysznic i toaleta umieszczone są jest w dwóch szklanych cylindrach z suwanymi drzwiami. Natomiast postumentowa umywalka wykonana z corianu służy jako mebel we wnętrzu.
Można też urządzić norma [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz