Autor: Marcin Dragan
W poprzednim numerze „Hotelarza” przedstawiliśmy 10 trendów, które będą miały wpływ na rozwój branży hotelarskiej w najbliższym czasie. W tym numerze prezentujemy pięć kolejnych. Mogą one być podpowiedziami dla hotelarzy, w którym kierunku powinny zmierzać ich działania i na co powinni zwrócić uwagę, aby osiągnąć sukces na rynku. Większość wniosków opiera się na analizie twardych danych ze stron hotelowych i systemów rezerwacyjnych.
11. Inspiracja zamiast wyszukiwania
Nie wszyscy klienci chcą lub potrafią efektywnie wyszukiwać informacje. Nie zawsze mamy wystarczająco dużo energii, czy determinacji do żmudnych poszukiwań. Nawet u aktywnych użytkowników internetu pojawia się chęć skorzystania z doradztwa innych, szczególnie jeśli obiecają nam jeszcze znacząco niższą cenę. Dlatego coraz więcej osób korzysta z popularnych zakupów grupowych, będących niczym innym jak tylko listą gotowych inspiracji. Od jakiegoś czasu mówi się o się końcu modelu zakupów grupowych, tymczasem wiele wskazuje, że owe portale na stałe zadomowiły się w branży turystyczno-hotelarskiej. Groupon uruchomił przeznaczony specjalnie dla niej projekt Grupon Travel. Powstało też wiele klubów zakupowych jak Voyage Prive czy jego polski odpowiednik Travelist. Serwisy te umiejętnie łączą inspirację z rezerwacją online, ale z ofertami całkowicie niezależnymi od parytetów panujących w klasycznych OTA (online travel agents), dlatego też zakupy grupowe stają się stałym kanałem sprzedaży niektórych hoteli.Warto zwrócić w tym miejscu uwagę także na projekt Google Carousel, czyli eksperyment z mechanizmem inspiracyjnym dla hoteli, w którym listę rekomendacji układa algorytm giganta z Mountain View. Użytkowników mobilnych zapewne inspirować będzie wkrótce Google Now.
12. Wzrost znaczenia silnej marki hotelu. Budowanie marki własnej czy franczyza?
Ubiegły rok to silna ekspansja marek franczyzowych. W 2014 ten trend może się jeszcze nasilić. Obecnie jesteśmy świadkami zakrojonych na coraz szerszą ska [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz