Autor: Janusz Mitulski
Janusz Mitulski
Autor jest doradcą hotelowym i konsultantem
inwestycji hotelowych www.jmpromotions.pl
Revenue management - to pojęcie w ostatnich latach robi zawrotną karierę w hotelarstwie. Dlaczego jego wprowadzenie daje takie korzyści hotelarzom?
Revenue management to proces, którego celem jest maksymalizowanie przychodów, a w efekcie zysków ze sprzedaży produktu, którego dostępność jest ograniczona ilościowo i czasowo (pokój w hotelu, miejsce w samolocie), poprzez działania wpływające na zachowania klientów, skłonnych płacić za ten sam produkt różną cenę. Najprostsza definicja revenue managament mówi, że jest to sprzedaż we właściwym czasie właściwemu klientowi właściwych zasobów za właściwą cenę. Dla hotelarza oznacza to dążenie do osiągnięcia optymalnego obłożenia po jak najwyższej, możliwej w danym momencie, cenie.
Jak wprowadzić revenue management w swoim hotelu?
Analizujmy rynek, konkurencję...
Przede wszystkim należy zacząć od szczegółowego rozpoznania rynku, a więc gromadzenia i analizowania danych rynkowych oraz informacji o działaniach naszej konkurencji. Jest to niezbędne do zastosowania właściwych stawek we właściwym czasie. Analizujmy na bieżąco, co się dzieje i co się będzie działo w naszym mieście: czy nie zapowiedziano jakichś targów, konferencji, dużych imprez sportowych, co naturalnie wpłynie na znaczne zwiększenie popytu na pokoje hotelowe.
Do takiej analizy przydatne mogą być narzędzia dostarczane przez systemy rezerwacyjne, umożliwiające porównanie cen wielu obiektów w danym okresie. W takim przypadku zawsze zwracajmy uwagę na te terminy, gdy wiele hoteli jest wyłączonych ze sprzedaży albo nagle drastycznie zwiększyły swoje ceny. Naszą czujność powinna również wzbudzić sytuacja, gdy nagle do naszego hotelu zaczynają spływać z różnych biur podróży rezerwacje na konkretny termin. Bo może się okazać się, że zaoferujemy biurom pokoje po cenie znacznie niższej niż moglibyśmy je sami sprzedać gościom, którzy przyjadą do miasta np. na pierwszą edycję trzydniowego festiwalu filmowego.
[...]
Autor jest doradcą hotelowym i konsultantem
inwestycji hotelowych www.jmpromotions.pl
Revenue management - to pojęcie w ostatnich latach robi zawrotną karierę w hotelarstwie. Dlaczego jego wprowadzenie daje takie korzyści hotelarzom?
Revenue management to proces, którego celem jest maksymalizowanie przychodów, a w efekcie zysków ze sprzedaży produktu, którego dostępność jest ograniczona ilościowo i czasowo (pokój w hotelu, miejsce w samolocie), poprzez działania wpływające na zachowania klientów, skłonnych płacić za ten sam produkt różną cenę. Najprostsza definicja revenue managament mówi, że jest to sprzedaż we właściwym czasie właściwemu klientowi właściwych zasobów za właściwą cenę. Dla hotelarza oznacza to dążenie do osiągnięcia optymalnego obłożenia po jak najwyższej, możliwej w danym momencie, cenie.
Jak wprowadzić revenue management w swoim hotelu?
Analizujmy rynek, konkurencję...
Przede wszystkim należy zacząć od szczegółowego rozpoznania rynku, a więc gromadzenia i analizowania danych rynkowych oraz informacji o działaniach naszej konkurencji. Jest to niezbędne do zastosowania właściwych stawek we właściwym czasie. Analizujmy na bieżąco, co się dzieje i co się będzie działo w naszym mieście: czy nie zapowiedziano jakichś targów, konferencji, dużych imprez sportowych, co naturalnie wpłynie na znaczne zwiększenie popytu na pokoje hotelowe.
Do takiej analizy przydatne mogą być narzędzia dostarczane przez systemy rezerwacyjne, umożliwiające porównanie cen wielu obiektów w danym okresie. W takim przypadku zawsze zwracajmy uwagę na te terminy, gdy wiele hoteli jest wyłączonych ze sprzedaży albo nagle drastycznie zwiększyły swoje ceny. Naszą czujność powinna również wzbudzić sytuacja, gdy nagle do naszego hotelu zaczynają spływać z różnych biur podróży rezerwacje na konkretny termin. Bo może się okazać się, że zaoferujemy biurom pokoje po cenie znacznie niższej niż moglibyśmy je sami sprzedać gościom, którzy przyjadą do miasta np. na pierwszą edycję trzydniowego festiwalu filmowego.
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz