Czekoladki hotelowe do poduszki tradycja rodem z Wiednia wzięta!

Autor: Edward Poskier
Powstał spór o to kto pierwszy wprowadził czekoladki do hotelowych pokoi i od razu... na pościel. Temat bardzo wąski, ale z przeglądu starych kronik wynika, że to pomysł niestrudzonych wiedeńczyków!


Jak widać Franz Sacher promując w roku 1832 swój czekoladowy tort nie był osamotniony w swoich słodkich pomysłach. Cukiernicy hoteli Regina w Wiedniu (zał. w 1877 r.) i Kaiserpark-Schonbrunn (zał. 1903 r.) wyrabiali tam słynne słodkości, w hotelach tych bywał sam cesarz Franciszek Józef, również wielki smakosz słodyczy. Cenione i znane były też wyroby cukiernicze wiedeńskich hoteli Gruben (zał. 1918 r.) i Royal (zał. 1931 r.) powstawały tam smakowite ciasta, praliny w tym czekoladki do hotelowych pokoi.


Czekoladki hotelowe w warszawskim Hiltonie są produkowane od otwarcia hotelu, czyli od 19 marca 2007 roku, przez producenta zewnętrznego. Produkowane są ręcznie w Austrii z produktów pochodzących z ekologicznych gospodarstw i upraw. Są to batoniki "Zotter", z nadzieniem migdały-marakuja, pakowane w firmowy "papierek" "u nas na miejscu". Czekoladki te nie są umieszczane w każdym pokoju. Stanowią część zestawu VIP-owskiego

Informacji udzielił Maciej Król z warszawskiego Hiltona


Konkurencja poza Austrią także nie próżnowała i tak "czekoladki do poduszki" wprowadza Ritz w swoich eleganckich hotelach, najpierw w Paryżu w 1898 i w Lond [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *