Autor: Rozmawiał Rafał Szubstarski
Rozpoczęła się 7 edycja konkursu Hotel Przyjazny Rodzinie. Po raz kolejny hotele będą walczyły o certyfikaty oraz statuetki z logo HPR, które stanowią ważną rekomendację dla rodzin z dziećmi planujących wypoczynek w hotelach. W tegorocznej edycji pojawią się dwie nowe kategorie dla hoteli sieciowych.
Obok dotychczasowych czterech kategorii: hotel na wypoczynek i wakacje, hotel miejski, pensjonat oraz ośrodek wypoczynkowy, wprowadzono kategorie: sieciowy hotel na wypoczynek i wakacje oraz sieciowy hotel miejski. Z kolei nowo otwarte obiekty, przygotowane jako hotele rodzinne, będą walczyły o wyróżnienie „Debiut 2014 – nowy obiekt przyjazny rodzinie”. Aby otrzymać certyfikat kampanii, hotele muszą uzyskać minimum 61 procent punktów w audycie przeprowadzanym przez członków kapituły. Obiekty, które zyskają najwięcej punktów, zdobywają tytuł najlepszego obiektu przyjaznego rodzinie w swoich kategoriach. Hotele można zgłaszać do 30 czerwca. Potem przeprowadzane są audyty. Członkowie kapituły wraz ze swoimi rodzinami biorą udział w wizytach oceniających, sprawdzając, czy dany obiekt spełnia kryteria konkursu, które opisane są w specjalnym kwestionariuszu wraz z odpowiednią punktacją. Podsumowanie tegorocznej edycji konkursu i ogłoszenie laureatów odbędzie się podczas uroczystej gali we wrześniu. Członkami kapituły są specjaliści z różnych dziedzin oraz wielu znanych rodziców. m.in. Dorota Zawadzka, Beata Tadla, Marta Kuligowska, Monika Mrozowska, Joanna Racewicz, Justyna Steczkowska, Ewa Gawryluk, Marcin Perchuć, Piotr Nowak.
Stworzyliśmy kategorię hoteli rodzinnych
Rozmowa z Violettą Hamerską, przewodniczącą kapituły konkursu Hotel Przyjazny Rodzinie Pierwsza edycja konkursu Hotel Przyjazny Rodzinie odbyła się w 2008 roku. Jakie zauważyła pani zmiany w podejściu hotelarzy do rodzin z dziećmi na przestrzeni tych kilku lat? Ogromne. Najważniejsza zmiana jest taka, że hotelarze w ogóle dostrzegli, iż jest ktoś taki jak dziecko, i jest ono ważnym gościem dla hotelu. Gdy zaczynaliśmy projekt Hotel Przyjazny Rodzinie sześć lat temu, to nasza praca edukacyjna polegała na tym, żeby wytłumaczyć, że dzieci potrzebują dodatkowego wyposażenia w hotelu: że powinno być dostępne łóżeczko, i to bezpłatnie, że potrzebny jest podgrzewacz, plastikowe sztućce i talerzyki w restauracji itd., czyli że małe dziecko ma swoje specyficzne potrzeby, również w hotelu. Niby było to oczywiste, tylko nikt wcześniej tego nie dostrzegł. Z czasem okazało się, że hotele spełniają ustalone przez nas kryteria i dysponują dodatkowym wyposażeniem, ale pojawił się problem z „czynnikiem ludzkim”. Mieliśmy sygnały, że w hotelu wyposażenie jest świetne, ale brakuje podejścia, polegającego na rozumieniu potrzeb dzieci. Więc zaczęliśmy promować tzw. „miękkie” elementy. Okazało się, że już nie wystarczy samo wyposażenie, potrzebne jest też zaangażowanie i warto pomyśleć o swoim hotelu z innej perspektywy, z perspektywy małego lub dużego dziecka. I kolejne lata minęły nam na łączeniu tego myślenia: wyposażenie plus zaangażowanie, mówiąc: „wspaniale, że przystąpiłeś do naszej kampanii, ale teraz zastanów się, jak rodzic z dzieckiem może przyjemnie i aktywnie spędzić u ciebie czas”. I uważam, że dzięki naszej kampanii, szerokiej edukacji i promocji oraz pracy i zaangażowaniu tak wielu osób udało się stworzyć nową kategorię – hoteli rodzinnych. Zaangażowanie personelu najtrudniej jest wyegzekwować. Jak zauważyłam, najbardziej zaangażowany personel jest w tych hotelach, gdzie pracownicy zatrudnieni są od lat. Zazwyczaj taki personel zna już dzieci gości, bo rodzice, którzy dobrze się tam czują, wracają do tych hoteli, ale już nie sami, lecz z grupą przyjaciół i znajomych. A szczególnie małe dzieci lubią wracać do tego samego miejsca, bo mają poczucie oswojenia przestrzeni, znają panią od animacji, kelnerów i bardzo często nawiązują się przyjazne relacje. Kolejne nowe zjawisko, jakie zaobserwowaliśmy, to zmiana podejścia hoteli biznesowych – pamiętam, jak na początku broniły się: „my tu nie chcemy mieć dzieci”. Teraz to się bardzo zmieniło. Hotel jest biznesowy od poniedziałku do piątku, a weekend tworzy drugi produkt pod kątem rodzin z dziećmi. Początkowo było dużo powątpiewania ze strony hotelarzy, czy to ma sens, a dzisiaj hotele same się przekonały, że uczestnicy konferencji, wiedząc, że jest to Hotel Przyjazny Rodzinie zapraszają swoich najbliższych, żeby dołączyli do nich na weekend. Tacy goście od razu też proszą o ofertę pobytów rodzinnych widząc, że hotel jest oznakowany naszym logotypem. Kolejna zmiana, jaka nastąpiła w związku z rozwojem naszej kampanii, to tworzenie pakietów rodzinnych. Pamiętam, że na początku trudno było przekonać hotelarzy, że poza terminami wakacji i ferii – też można przygotować oferty dla rodzin z dziećmi. Kołobrzeg by [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz