Alex Kloszewski, dyrektor działu hotelowego i Partner w Colliers International Poland, z początkiem stycznia uruchomił własną firmę consultingową Hotel Professionals. Zatrudnia ona wszystkich dotychczasowego pracowników działu hotelowego Colliersa, którzy stali się partnerami w nowej firmie. Hotel Professionals świadczyć ma te same usługi, poszerzone o zarządzanie hotelami.
Alex Kloszewski pracował w Colliersie przez dziewięć lat, tworząc od podstaw dział hotelowy. – W ostatnich latach coraz częściej zastanawiałem się nad uruchomieniem własnej firmy, ponieważ moja osoba w branży jest dobrze rozpoznawalna, a odejście z agencji pozwalałoby mi obsługiwać też inne agencje jak DTZ, BNP Paribas Real Estate czy Knight Frank, z którym jestem już po wstępnych rozmowach dotyczących przyszłej współpracy – tłumaczy. Hotel Professionals zajmowało się będzie wyszukiwania marek i operatorów dla inwestorów hotelarskich, opracowywaniem studiów wykonalności, wycenami, audytami, obsługą transakcji sprzedaży hoteli. Nową formą aktywności będzie bezpośrednie zaangażowanie w zarządzanie hotelami, które mają kłopoty z działalnością operacyjną, przez co nie są w stanie wywiązywać się ze swoich zobowiązań wobec banku.
– Wówczas bank kontaktuje się z nami, my przyglądamy się działalności operacyjnej hotelu, robimy optymalizację kosztów, fizycznie zarządzamy nim przez pewien czas, pozostawiamy wskazówki właścicielowi, jak prowadzić hotel i po kilku miesiącach, gdy hotel znowu jest w stanie spłacać swoje zobowiązania, wycofujemy się z obiektu – mówi Alex Kloszewski. Jak deklaruje, jest też już po rozmowach m.in. z siecią Starwood, która planuje wprowadzić do Polski markę Aloft.
– Na podstawie tego możemy przedstawiać ich produkt inwestorom szukającym możliwości uruchomienia hotelu w segmencie, w którym działa też Hilton Garden Inn i Courtyard by Marriott. Przekonaliśmy Starwood, żeby pozwolili nam szukać takich rozwiązań, w których koszt pokoju dla inwestora wyniósłby maksymalnie 80–85 tys. euro za pokój, bo gdy w polskich realiach przekracza się tę kwotę w tym segmencie, to zaczynają się problemy z rentownością. Alex Kloszewski ma 64 lata, urodził się w Polsce, ale w wieku sześciu lat wyjechał z rodziną do Argentyny. Mając 23 lata rozpoczął pracę w hotelu Marriott w Los Angeles, potem przeszedł przez kolejne obiekty tej sieci w Dallas, San Antonio i Nowym Orleanie. W 1984 roku został dyrektorem generalnym hotelu Wyndham w San Antonio. W 1991 roku trafił do Polski jako dyrektor generalny przygotowywanego do otwarcia hotelu Radisson SAS w Szczecinie. Po pięciu latach objął stanowisko dyrektora Radissona w Arubie na Karaibach. W 2000 roku wrócił do Polski i został dyrektorem operacyjnym firmy Global Hotels Development Group, w ramach której wprowadzał na rynek cztery hotele marki Holiday Inn. W 2002 roku objął stanowisko dyrektora generalnego otwieranego właśnie hotelu Intercontinental w Warszawie. Trzy lata później trafił do Colliers International. Kloszewski jest też założycielem fundacji Warsaw Destination Alliance, której zadaniem jest promocja Warszawy i rozwój lokalnej turystyki. (Wywiad z Alexem Kloszewskim na str. 28 - 30).
Alex Kloszewski pracował w Colliersie przez dziewięć lat, tworząc od podstaw dział hotelowy. – W ostatnich latach coraz częściej zastanawiałem się nad uruchomieniem własnej firmy, ponieważ moja osoba w branży jest dobrze rozpoznawalna, a odejście z agencji pozwalałoby mi obsługiwać też inne agencje jak DTZ, BNP Paribas Real Estate czy Knight Frank, z którym jestem już po wstępnych rozmowach dotyczących przyszłej współpracy – tłumaczy. Hotel Professionals zajmowało się będzie wyszukiwania marek i operatorów dla inwestorów hotelarskich, opracowywaniem studiów wykonalności, wycenami, audytami, obsługą transakcji sprzedaży hoteli. Nową formą aktywności będzie bezpośrednie zaangażowanie w zarządzanie hotelami, które mają kłopoty z działalnością operacyjną, przez co nie są w stanie wywiązywać się ze swoich zobowiązań wobec banku.
– Wówczas bank kontaktuje się z nami, my przyglądamy się działalności operacyjnej hotelu, robimy optymalizację kosztów, fizycznie zarządzamy nim przez pewien czas, pozostawiamy wskazówki właścicielowi, jak prowadzić hotel i po kilku miesiącach, gdy hotel znowu jest w stanie spłacać swoje zobowiązania, wycofujemy się z obiektu – mówi Alex Kloszewski. Jak deklaruje, jest też już po rozmowach m.in. z siecią Starwood, która planuje wprowadzić do Polski markę Aloft.
– Na podstawie tego możemy przedstawiać ich produkt inwestorom szukającym możliwości uruchomienia hotelu w segmencie, w którym działa też Hilton Garden Inn i Courtyard by Marriott. Przekonaliśmy Starwood, żeby pozwolili nam szukać takich rozwiązań, w których koszt pokoju dla inwestora wyniósłby maksymalnie 80–85 tys. euro za pokój, bo gdy w polskich realiach przekracza się tę kwotę w tym segmencie, to zaczynają się problemy z rentownością. Alex Kloszewski ma 64 lata, urodził się w Polsce, ale w wieku sześciu lat wyjechał z rodziną do Argentyny. Mając 23 lata rozpoczął pracę w hotelu Marriott w Los Angeles, potem przeszedł przez kolejne obiekty tej sieci w Dallas, San Antonio i Nowym Orleanie. W 1984 roku został dyrektorem generalnym hotelu Wyndham w San Antonio. W 1991 roku trafił do Polski jako dyrektor generalny przygotowywanego do otwarcia hotelu Radisson SAS w Szczecinie. Po pięciu latach objął stanowisko dyrektora Radissona w Arubie na Karaibach. W 2000 roku wrócił do Polski i został dyrektorem operacyjnym firmy Global Hotels Development Group, w ramach której wprowadzał na rynek cztery hotele marki Holiday Inn. W 2002 roku objął stanowisko dyrektora generalnego otwieranego właśnie hotelu Intercontinental w Warszawie. Trzy lata później trafił do Colliers International. Kloszewski jest też założycielem fundacji Warsaw Destination Alliance, której zadaniem jest promocja Warszawy i rozwój lokalnej turystyki. (Wywiad z Alexem Kloszewskim na str. 28 - 30).
Dodaj komentarz