W 2013 roku SIX Payment Services obsłużył 1,195 mld transakcji kartami płatniczymi

Warszawa, 13 stycznia 2014 r. – SIX Payment Services, wiodący europejski agent rozliczeniowy, przedstawił prognozy na 2014 r. na rynku płatności bezgotówkowych. Wzrośnie znaczenie handlu detalicznego online, outsourcingu w sektorze bankowym i dogodnych form płatności, co z kolei zwiększy potencjał rynku dla dostawców usług płatniczych. Jednolity obszar płatności w euro (SEPA), zmieniające się potrzeby konsumentów i możliwe zmiany legislacyjne sprawią, że ​​sprzedawcy online i dostawcy usług płatniczych będą również zobowiązani do wykazania się elastycznością. Ci, którzy są na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami mogą skorzystać z nowych trendów, jak płatności między osobami fizycznymi peer-to-peer,  mikropłatności, czy powtarzalne zakupy (subscription commerce). Firma SIX Payment Services przeanalizowała wyniki z ostatnich 12 miesięcy na rynku płatności. W najbardziej udanym dniu zakupów w roku, 23 grudnia 2013 r., SIX odnotował 5,3 mln transakcji o wartości 420 mln Euro. Natomiast 21 grudnia późnym popołudniem liczba transakcji osiągała 13 tys. na minutę. Wolumen transakcji w 2013 roku wyniósł około 100 mld Euro; handel w sklepach fizycznych stanowił największą część tej kwoty, na drugim miejscu uplasował się rynek e-commerce. Krokiem milowym dla SIX Payment Services w 2013 r. było kupienie od banków austriackich PayLife GmbH – lidera austriackiego rynku płatności bezgotówkowych. Dokonując tej akwizycji, spółka była w stanie niemal podwoić swoje portfolio handlowe. Aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów, w minionym roku SIX wprowadził połączoną kartę kredytową i debetową dla belgijskiego Banca Monte Paschi Belgio. Rozwiązanie to dostało wyróżnienie FSTech Award 2013. “W 2014 r. będziemy starać się, aby proces płatności, dla którego istnieje coraz większa liczba opcji, był tak prosty, jak to możliwe. Będziemy wspierać naszych klientów w zaspokajaniu potrzeb konsumentów pod względem elastyczności, wygody i bezpieczeństwa podczas dokonywania płatności“ – powiedział Niklaus Santschi, prezes SIX Payment Services. SIX spodziewa się, że liczba transakcji dokonanych w zeszłym roku po raz kolejny zostanie znacznie przekroczona w 2014 r. Trendy na rynku płatności w nadchodzącym roku: Płatności P2P za pośrednictwem mobilnego portfela Do efektywnego startu, alternatywne metody płatności wymagają osiągnięcia określonej liczby użytkowników. Rynek dojrzał do ​​płatności mobilnych. Przykładem jest mobilny portfel, który zyskuje popularność na rynku płatności. Płatności peer-to-peer, tj. rozwiązania do bezpośredniego elektronicznego przesyłania kwot pieniężnych do innych osób, coraz częściej są zintegrowane. W 2014 r. kolejne start-upy wejdą na rynek i zaoferują swoje rozwiązania dostawcom usług płatniczych. Uniwersalnym wyzwaniem będzie zapewnienie bezpieczeństwa danych nabywcy: transakcje mobilne muszą również spełniać standard bezpieczeństwa danych PCI DSS. Mikropłatności Na dziś, mikropłatności nie są jeszcze szczególnie atrakcyjne dla e-commerce: koszty dla pojedynczej transakcji mogą być nieproporcjonalnie wysokie w stosunku do wartości towaru. Do tej pory żadne rozwiązanie nie znalazło tu szerokiego zastosowania. Od dostawców łączności mobilnej, po oferty jak ClickandBuy, PayPal i specyficzne rozwiązania dla poszczególnych krajów, istnieje cały szereg nowych opcji mikropłatności, przynajmniej w obszarze handlu detalicznego on-line. Dla detalistów, rozwiązania te oferują przewagi konkurencyjne, co pozwala im zwiększyć obroty dzięki spontanicznym zakupom. Uwierzytelnienie biometryczne Od tego roku, Apple i MasterCard wykorzystują dane biometryczne do uwierzytelniania usług płatniczych. Dostawca płatności online PayPal testuje innowacyjny sposób w obszarze płatności bezgotówkowych, polegający na rozpoznawaniu twarzy w celu weryfikacji płatności. W 2014 r. pojawią się dalsze oferty tego typu, jak i dostawcy, którzy będą je adaptować do szerokiego wykorzystania na rynku. Powtarzalne zakupy (subscription commerce) Powtarzalne zakupy oferują wyraźne korzyści – dla sklepów internetowych to lojalność klienta, dla klientów – liczne udogodnienia. W szczególności branże spożywcza, kosmetyczna i odzieżowa nie wykorzystują jeszcze w pełni tego potencjału. Obsługa zakupów powtarzalnych oznacza istotne wyzwanie techniczne: zapewnienie sprawnego współdziałania systemu sprzedaży sklepu, zarządzania zapasami i infrastruktury płatniczej. Odpowiednie rozwiązanie upraszcza zarządzanie klientami, automatycznie realizując zamówienie i płatność. Oznacza to, że integracja zewnętrznych usług subskrypcyjnych do sklepu nie jest już konieczna. • Nowoczesne wydawanie kart i przetwarzanie transakcji Aby zapewnić przewagę konkurencyjną banki muszą podążać za najnowszymi technologiami. W tym celu mogą nawiązać strategiczne partnerstwa. Od banków, które zarządzają własnym portfolio handlowym i kartowym, często wymaga się obsługi nadmiernie skomplikowanych procesów w stosunku do ich wielkości . Dzięki współpracy z partnerami zajmującymi się przetwarzaniem płatności, banki moga skorzystać z ich oferty i nie potrzebują rozwijać produktów oraz samych rozwiązań, których kosztami w efekcie zostali by obarczeni sprzedawcy i posiadacze kart. Zamiast tego, bliskość do detalistów i klientów końcowych może być wykorzystana przez banki jako przewaga konkurencyjna. W szczególności sprzedawcy detaliczni cieszą się, jeśli mogą współpracować z jednym dostawcą w kwestii transakcji płatniczych. Firmy obsługujące transacje płatnicze będą się wyróżniać dzięki zintegrowanej ofercie, spełniającej wszystkie potrzeby dotyczące płatności. • Hotele dobrze przygotowane do postępu technologicznego Jeśli hotele i restauracje chcą wprowadzenia nowych rozwiązań płatniczych, muszą znaleźć równowagę między bezpieczeństwem i wygodą. Im szersza oferta metod płatności, tym lepiej hotelarz może odpowiedzieć na indywidualne preferencje poszczególnych klientów. Płatności z wykorzystaniem karty kredytowej i debetowej są już standardem. Ci, którzy chcą zaoferować swoim gościom większą wygodę obsługi, muszą zintegrować procesy rezerwacji i płatności. Oznacza to, że po dokonaniu rezerwacji, wszystkie dane istotne dla rozliczeń są już wpisane w bezpiecznym system płatności, zintegrowanym z systemem rezerwacyjnym hotelu (PMS). Łączenie procesów rezerwacji, oferty spa, hotelowej restauracji i płatności jest praktyczne dla klientów. Równocześnie pozwala samemu hotelowi znacząco przyspieszyć proces płatności. Szybki rozwój metod płatności będzie w przyszłości zapewniać hotelarzom nowe możliwości optymalizacji ich usług i spełniać szczególne życzenia swoich gości.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *