Lech Szelemet, Polor
Niewątpliwie rok 2013 był dla sektora hotelowego trudnym okresem. Zdecydowało o tym klika czynników: pogarszające się wskaźniki makroekonomiczne, ograniczony dostęp do źródeł finansowania, niejasna sytuacja ekonomiczna w kraju i UE – miało to bezpośrednie przełożenie na wielkość i ilość inwestycji hotelowych. Nowych hoteli w tym roku powstanie nie więcej niż 70, w 2012 oddano ich do użytku blisko 110. Widać więc, że rynek wyraźnie wyhamował. Dla nas jednak rok 2013 był udany. Polor odnotował wzrost sprzedaży w tym sektorze. Na podstawie analiz opracowaliśmy już wcześniej strategię dotyczącą projektu ,,Hotel” na 2013 rok. Zwiększyliśmy budżet na reklamę, podjęliśmy działania, które zapewniły wzmocnienie brandu, tj. udział w targach hotelowych, konferencjach branżowych, licznych eventach. Opracowaliśmy bazę hoteli rynku wtórnego i pierwotnego (nowych inwestycji), staraliśmy się dotrzeć do każdego hotelu ze swoją ofertą. Wdrożyliśmy bardzo ważne narzędzie, jakim jest oprogramowanie do zarządzania sprzedażą. Pomogło to nam uzyskać istotne informacje, np. ilu kontrahentów (hoteli) pozyskaliśmy, ilu straciliśmy (hotele, które wybrały innego producenta), zdefiniowanie profilu (potrzeb kontrahenta), ścisła ewidencja ofert oraz jakie są tendencje na tym rynku. Rozszerzyliśmy obszar działania poprzez utworzenie oddziału na Słowacji, gdzie już pierwsze inwestycje hotelowe zostały zrealizowane. W 2013 roku nasz produkt hotelowy brał udział w realizacji takich projektów inwestycyjnych jak m.in. GrandTiffi Hotel Iława, Grand Hotel Rzeszów, Radisson Blu Wrocław, Arłamów Hotel, Hampton by Hilton Warszawa, Bristol Rzeszów, Puro Kraków, Grand Cru Gdańsk, Radisson Blu Sobieski, Golden Tulip Inn Kraków. W przyszłym roku realizowanych też będzie sporo interesujących inwestycji, w których będziemy starali się być z naszym produktem. Mam nadzieję, że wieloletnie budowanie silnej marki pozwoli nam zachować wiodącą pozycję na rynku hotelowym.
Damian Kniejski, fabryka materacy Janpol Ten rok zakończyliśmy z podobnym wynikiem jak poprzedni, co jest wynikiem bardzo zadowalającym. Trzeba tu uwzględnić ubiegłoroczne Euro 2012 i to, że był to wyjątkowo dobry okres dla branży HoReCa. Z obecnej perspektywy można powiedzieć, że 2012 r. był początkiem ożywienia. Oby potrwało ono jak najdłużej. Analizując sprzedaż z 2012 i 2013 r. pod kątem obiektów można powiedzieć, że nie ma dużych różnic – ciągle wyposażamy hotele tej samej kategorii. Podnoszenie świadomości hotelarzy wciąż pozostaje jednym z priorytetowych zadań handlowców. Staramy się pokazywać, jakie korzyści płyną z zakupu materacy o większym komforcie. Między innymi dlatego wprowadziliśmy do sprzedaży Wellness Comfort Line. Materace z tej kolekcji to najwyższa jakość materiałów, która przekłada się na trwałość produktu i komfort wypoczynku.
Daria Wassermann, Newmor Miniony rok był dla firm z branży wykończenia wnętrz rokiem pełnym wyzwań. Z jednej st [...]
Damian Kniejski, fabryka materacy Janpol Ten rok zakończyliśmy z podobnym wynikiem jak poprzedni, co jest wynikiem bardzo zadowalającym. Trzeba tu uwzględnić ubiegłoroczne Euro 2012 i to, że był to wyjątkowo dobry okres dla branży HoReCa. Z obecnej perspektywy można powiedzieć, że 2012 r. był początkiem ożywienia. Oby potrwało ono jak najdłużej. Analizując sprzedaż z 2012 i 2013 r. pod kątem obiektów można powiedzieć, że nie ma dużych różnic – ciągle wyposażamy hotele tej samej kategorii. Podnoszenie świadomości hotelarzy wciąż pozostaje jednym z priorytetowych zadań handlowców. Staramy się pokazywać, jakie korzyści płyną z zakupu materacy o większym komforcie. Między innymi dlatego wprowadziliśmy do sprzedaży Wellness Comfort Line. Materace z tej kolekcji to najwyższa jakość materiałów, która przekłada się na trwałość produktu i komfort wypoczynku.
Daria Wassermann, Newmor Miniony rok był dla firm z branży wykończenia wnętrz rokiem pełnym wyzwań. Z jednej st [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz