Autor: Krzysztof Stęplowski
Uruchomienie platformy TripConnect wzbudziło w branży hotelarskiej sporo dyskusji. Wielu uważa, iż nowa usługa serwisu Trip Advisor to cios wymierzony w portale rezerwacyjne. Warto jednak przyjrzeć się narzędziu również z punktu widzenia Google’a. Między Google a TripAdvisorem od dawna toczy się rywalizacja.
Konflikt rozpoczął się w momencie, w którym TripAdvisor zabronił Google’owi publikowania opinii o hotelach w powstającej usłudze Google Plus Local (dotychczas opinie pochodziły właśnie z tego serwisu). W ten sposób Google stracił sporo wartościowych treści, a wizytówki hoteli na Google Maps stały się mniej przydatne dla użytkowników. Z punktu widzenia TripAdvisora decyzja wydaje się zrozumiała: w pewnym momencie mogłoby się okazać, że użytkownicy nie mają potrzeby zaglądania do serwisu – wszystkie opinie mogliby znaleźć już na poziomie wyszukiwarki.
Odpowiedź Google
Jak odpowiedział Google? Prostą strategią łączenia wszystkich usług w jedną – Google Plus. Google Maps stało się usługą zatytułowaną Google Plus Local, a hotelarze otrzymali możliwość integracji wizytówek na mapach z profilami w serwisie Google Plus. Według Google taki ruch może pomóc w pozycjonowaniu organicznym strony hotelu oraz podnieść skuteczność reklam AdWords, co powinno być wystarczającą motywacją dla hotelarzy. To nie wszystko – w czerwcu Google uruchomił (w USA) tzw. Google Carousel, czyli nowy wygląd wyników wyszukiwania hoteli. Użytkow [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz