Sieć Hilton Worldwide zadebiutowała 12 grudnia na nowojorskiej giełdzie, sprzedając akcje za ponad 2,35 mld dolarów.
To największy debiut spółki hotelarskiej na giełdzie i trzeci pod względem wielkości w tym roku w USA. Fundusz Blackstone Group, właściciel sieci Hilton Worldwide, którą kupił w 2007 roku za 26 mld dolarów, wystawił na sprzedaż 11,5 proc. swoich udziałów. Cena za akcję Hiltona wynosiła 20 dol. i po rozpoczęciu notowań wzrosła o 6,5 proc. do 21,3 dol. Kapitalizacja spółki wyniosła 19,7 mld dolarów, co czyni ją najbardziej wartościową siecią hotelarską na świecie (obecna wartość Starwood Hotels & Resorts wynosi 14,3 mld dol., a Marriott International 14,1 mld). Był to też największy debiut firmy hotelarskiej na giełdzie. Hyatt Corporation, który debiutował w 2009 roku, zarobił wówczas 1,1 mld dolarów, a Rezidor Hotel Group w 2006 roku 659 mln. Blackstone chce przeznaczyć 1,25 mld z pozyskanej kwoty na spłatę długów. W rękach funduszu pozostało 76,2 proc. udziałów (część akcji należy do udziałowców mniejszościowych).
To największy debiut spółki hotelarskiej na giełdzie i trzeci pod względem wielkości w tym roku w USA. Fundusz Blackstone Group, właściciel sieci Hilton Worldwide, którą kupił w 2007 roku za 26 mld dolarów, wystawił na sprzedaż 11,5 proc. swoich udziałów. Cena za akcję Hiltona wynosiła 20 dol. i po rozpoczęciu notowań wzrosła o 6,5 proc. do 21,3 dol. Kapitalizacja spółki wyniosła 19,7 mld dolarów, co czyni ją najbardziej wartościową siecią hotelarską na świecie (obecna wartość Starwood Hotels & Resorts wynosi 14,3 mld dol., a Marriott International 14,1 mld). Był to też największy debiut firmy hotelarskiej na giełdzie. Hyatt Corporation, który debiutował w 2009 roku, zarobił wówczas 1,1 mld dolarów, a Rezidor Hotel Group w 2006 roku 659 mln. Blackstone chce przeznaczyć 1,25 mld z pozyskanej kwoty na spłatę długów. W rękach funduszu pozostało 76,2 proc. udziałów (część akcji należy do udziałowców mniejszościowych).
Dodaj komentarz