Autor: Alberto Corradini
Wilgoć w budynku hotelowym zawsze jest poważnym powodem do obaw. Jej obecność niszczy strukturę budynków, powoduje powstawanie grzybów i pleśni, a także zwiększa koszty ponoszone na ogrzewanie. Dodatkowo przebywanie w zawilgoconym budynku może wywołać złe samopoczucie, spadek odporności, bóle głowy oraz choroby układu oddechowego zarówno u gości, jak i personelu.
Na zawilgocenia, a tym samym pojawienie się grzybów i pleśni, najbardziej narażone są hotele mieszczące się w budynkach zabytkowych, które najczęściej nie posiadają izolacji przeciwwodnej, a także hotele i pensjonaty położone w pobliżu źródła wody, czyli nad jeziorem, rzeką czy morzem, ponieważ są one ciągle narażone na jej działanie.
Co powoduje wilgoć?
Wilgoć zwykle występuje w piwnicach i w ścianach na parterach, a nawet do wysokości kilku metrów nad poziomem parteru. Jest wywołana efektem kapilarnym, czyli zdolnością wody do wnikania w ściany i podnoszenia się – w sprzeczności z prawami hydrostatyki i grawitacji – poprzez rurki kapilarne obecne w materiałach tworzących ściany. Wytłumaczeniem tego zjawiska jest złożona interakcja chemiczna i fizyczna, która zachodzi między cząsteczkami wody obecnymi w terenie pod ścianami i obok nich oraz służącymi do budowy ścian materiałami porowatymi, takimi jak cegły, pustaki, bloczki, beton komórkowy itp. Natomiast przyczyną pojawiania się wilgoci w budynku hotelowym są nieprawidłowe wykonanie izolacji przeciwwodnej, np. nieci [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz