Autor: Jan Kordasiewicz
Jan Kordasiewicz
Autor jest wspólnikiem w Kancelarii Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz. Specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw w zakresie pozyskiwania dofinansowania zewnętrznego, ze szczególnym uwzględnieniem sektora turystycznego oraz sportowo - rekreacyjnego
W kilku kolejnych wydaniach "HOTELARZA" z tego roku przedstawiliśmy możliwości pozyskania funduszy unijnych na działalność turystyczną i noclegową. Wprawdzie nie jest to proste, ale nie jest również tak skomplikowane i nierealne, jak się wielu inwestorom wydaje. Warto rozważyć skorzystanie z tej ścieżki pozyskiwania środków inwestycyjnych, ponieważ dzięki niej można wykreować nowy i konkurencyjny produkt turystyczny Celem niniejszego artykułu jest dokonanie podsumowania cyklu sześciu artykułów przedstawiających możliwości dofinansowania działalności turystycznej ze środków Unii Europejskiej w poszczególnych regionach Polski. Potencjalne dotacje będą udzielane w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych tworzonych wyłącznie dla poszczególnych województw. Z tego względu wskażemy raz jeszcze podstawowe wartości przyznawanych dotacji, wartości procentowe w ramach całości realizowanego przedsięwzięcia oraz terminy poszczególnych naborów konkursu. Należy także pamiętać, że nasze teksty kierujemy do hotelarzy pochodzących z tzw. sektora prywatnego, którego ocena podlega innym zasadom niż podmiotów reprezentujących podmioty finansów publicznych. Interesujący jest fakt, że do wnioskowania w niektórych województwach dopuszczono również duże przedsiębiorstwa, co generalnie stanowi wyjątek od zasady wspierania małych i średnich przedsiębiorstw. Poniżej przedstawimy kilka wskazówek pozwalających na przygotowanie projektu mającego zwiększone szanse na uzyskanie dofinansowania.
Najważniejszy jest produkt turystyczny Aby poważnie rozważać swoje szanse na uzyskanie dofinansowania, musimy pamiętać o tym, że nasz projekt powinien być przede wszystkim wyjątkowy. Jeżeli nawet będzie w rzeczywistości polegał na stworzeniu bazy noclegowej, musimy postarać się udowodnić, że wprowadzamy jedy [...]
Autor jest wspólnikiem w Kancelarii Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz. Specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw w zakresie pozyskiwania dofinansowania zewnętrznego, ze szczególnym uwzględnieniem sektora turystycznego oraz sportowo - rekreacyjnego
W kilku kolejnych wydaniach "HOTELARZA" z tego roku przedstawiliśmy możliwości pozyskania funduszy unijnych na działalność turystyczną i noclegową. Wprawdzie nie jest to proste, ale nie jest również tak skomplikowane i nierealne, jak się wielu inwestorom wydaje. Warto rozważyć skorzystanie z tej ścieżki pozyskiwania środków inwestycyjnych, ponieważ dzięki niej można wykreować nowy i konkurencyjny produkt turystyczny Celem niniejszego artykułu jest dokonanie podsumowania cyklu sześciu artykułów przedstawiających możliwości dofinansowania działalności turystycznej ze środków Unii Europejskiej w poszczególnych regionach Polski. Potencjalne dotacje będą udzielane w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych tworzonych wyłącznie dla poszczególnych województw. Z tego względu wskażemy raz jeszcze podstawowe wartości przyznawanych dotacji, wartości procentowe w ramach całości realizowanego przedsięwzięcia oraz terminy poszczególnych naborów konkursu. Należy także pamiętać, że nasze teksty kierujemy do hotelarzy pochodzących z tzw. sektora prywatnego, którego ocena podlega innym zasadom niż podmiotów reprezentujących podmioty finansów publicznych. Interesujący jest fakt, że do wnioskowania w niektórych województwach dopuszczono również duże przedsiębiorstwa, co generalnie stanowi wyjątek od zasady wspierania małych i średnich przedsiębiorstw. Poniżej przedstawimy kilka wskazówek pozwalających na przygotowanie projektu mającego zwiększone szanse na uzyskanie dofinansowania.
Najważniejszy jest produkt turystyczny Aby poważnie rozważać swoje szanse na uzyskanie dofinansowania, musimy pamiętać o tym, że nasz projekt powinien być przede wszystkim wyjątkowy. Jeżeli nawet będzie w rzeczywistości polegał na stworzeniu bazy noclegowej, musimy postarać się udowodnić, że wprowadzamy jedy [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz