Autor: Piotr Stawiński
Zysk netto Grupy Hotelowej Orbis w drugim kwartale tego roku spadł o 55 mln zł, z 82,5 mln rok wcześniej do 27,3 mln zł. Wzrosło wprawdzie obłożenie hoteli Grupy, z 59,6 proc. do 65,8 proc., ale średnia cena za pokój spadła aż o jedną czwartą z 287 zł do 214 zł.
„Na wyniki operacyjne osiągnięte przez Grupę w roku ubiegłym istotny wpływ miało zdarzenie jednorazowe, jakim były odbywające się w czerwcu Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. Skorzystały na nim głównie hotele o średnim i wyższym standardzie, zlokalizowane w miastach będących gospodarzami meczów” stwierdza spółka w swoim sprawozdaniu za pierwsze półrocze. W efekcie największe spadki Orbis odnotował w segmencie Up &Miscale (Novotele, Mercure, Sofitele), gdzie średnia cena za sprzedany pokój (ADR) spadła o blisko 25 proc. z 320 zł w drugim kwartale ubiegłego roku do 242 zł w tym, a przychód na dostępny pokój (RevPAR) był niższy o 20 proc. (spadek ze 192,6 zł do 154,3 zł). W tym czasie RevPAR w hotelach ekonomicznych (ibisy) spadł tylko o 3,5 proc. z 111,2 do 107,3 zł. Również obłożenie hoteli ekonomicznych wzrosło w tym roku dużo bardziej (o blisko 13 punktów proc. z 58 do 71 proc.) niż w hotelach wyższych kategori [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz