Po informacji „Kołobrzeg sprzedaje przez Groupon” z lipcowego wydania „Hotelarza”, w której wymieniony został też hotel Arka Medical SPA, do tablicy poczuł się wywołany prezes zarządu hotelu Ryszard Kulawiak.
„Odnosząc się do sformułowania sugerującego, że wysokie obłożenie latem, między innymi w naszym hotelu, jest jedynie efektem wcześniejszego wyprzedania się za pomocą serwisów sprzedaży grupowej, chciałbym stwierdzić, iż nasz obiekt nigdy nie zamieszczał swojej oferty na Grouponie, ani na żadnym innym serwisie sprzedaży grupowej. Będąc świadomymi zasad funkcjonowania tego typu portali sprzedażowych, nie chcielibyśmy traktować Groupona jako standardowej formy sprzedaży usług naszego obiektu. Z praktyki ostatnich dwóch, trzech lat (czasu wzmożonej aktywności portali sprzedaży grupowej) zaobserwowaliśmy, że korzystanie z tej formy sprzedaży może być pomocne dla tych hoteli i obiektów wypoczynkowych, które znalazły się w trudnej sytuacji nie satysfakcjonującego obłożenia.
Hotel Arka Medical SPA funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat, a w obecnej formie, jako jeden z największych kompleksów hotelowo- wczasowych nad morzem, kilka lat przed pojawieniem się serwisów sprzedaży grupowej w Polsce. Przez ten cały okres budowaliśmy strukturę organizacyjną nastawioną na realizację ówczesnych i przyszłych potrzeb i oczekiwań naszych aktualnych i potencjalnych gości. W tym również rozbudowany, kilkunastoosobowy dział marketingu i sprzedaży na bieżąco analizujący rynek i jego oczekiwania.
Niewątpliwie do naszego sukcesu sprzedażowego, bez konieczności sięgania po takie narzędzia jak Groupon, przyczynia się dywersyfikacja działań, leżąca u podstaw naszej polityki sprzedażowej ukierunkowanej na wiele podmiotów. Począwszy od współpracy z niemieckimi biurami podróży, skandynawskimi, a także rosyjskojęzycznymi touroperatorami, poprzez szczególnie mocne otwarcie w ostatnich kilkunastu miesiącach na krajowego klienta indywidualnego i rodzinnego. Natomiast rynek szkoleń i konferencji w naszym przypadku pełni funkcję uzupełniającą. Klienci korzystający z serwisów sprzedaży grupowej to głównie ludzie polujący na okazje, nie przywiązujący się do miejsca, którzy w momencie, gdy w danym hotelu promocja się skończy, pojadą do innego miasta, do innego obiektu, który zaoferuje im bardziej atrakcyjną zniżkę. Nie można w ten sposób zbudować więzi emocjonalnych z klientem, a tym samym stabilnej pozycji na rynku.
Takie więzi budują się latami, a nie poprzez rzucenie na rynek zniżkowego kuponu Groupona. W naszym przypadku jednym z elementów budowania więzi z gośćmi w hotelu Arka Medical SPA jest funkcjonujący z powodzeniem od blisko trzech lat program partnerski. To właśnie między innymi wymienione wyżej elementy sprawiły że nigdy wcześniej nie zamieszczaliśmy swojej oferty na serwisie Groupon, nie zamieszczamy jej dzisiaj i żywimy uzasadniona nadzieję, że nie będzie takiej potrzeby w przyszłości”. Tak więc prostujemy: Arka Medical SPA nie sprzedaje swojej oferty przez Groupon, będąc jednym z nielicznych wyjątków wśród kołobrzeskich hoteli wyższej kategorii.
„Odnosząc się do sformułowania sugerującego, że wysokie obłożenie latem, między innymi w naszym hotelu, jest jedynie efektem wcześniejszego wyprzedania się za pomocą serwisów sprzedaży grupowej, chciałbym stwierdzić, iż nasz obiekt nigdy nie zamieszczał swojej oferty na Grouponie, ani na żadnym innym serwisie sprzedaży grupowej. Będąc świadomymi zasad funkcjonowania tego typu portali sprzedażowych, nie chcielibyśmy traktować Groupona jako standardowej formy sprzedaży usług naszego obiektu. Z praktyki ostatnich dwóch, trzech lat (czasu wzmożonej aktywności portali sprzedaży grupowej) zaobserwowaliśmy, że korzystanie z tej formy sprzedaży może być pomocne dla tych hoteli i obiektów wypoczynkowych, które znalazły się w trudnej sytuacji nie satysfakcjonującego obłożenia.
Hotel Arka Medical SPA funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat, a w obecnej formie, jako jeden z największych kompleksów hotelowo- wczasowych nad morzem, kilka lat przed pojawieniem się serwisów sprzedaży grupowej w Polsce. Przez ten cały okres budowaliśmy strukturę organizacyjną nastawioną na realizację ówczesnych i przyszłych potrzeb i oczekiwań naszych aktualnych i potencjalnych gości. W tym również rozbudowany, kilkunastoosobowy dział marketingu i sprzedaży na bieżąco analizujący rynek i jego oczekiwania.
Niewątpliwie do naszego sukcesu sprzedażowego, bez konieczności sięgania po takie narzędzia jak Groupon, przyczynia się dywersyfikacja działań, leżąca u podstaw naszej polityki sprzedażowej ukierunkowanej na wiele podmiotów. Począwszy od współpracy z niemieckimi biurami podróży, skandynawskimi, a także rosyjskojęzycznymi touroperatorami, poprzez szczególnie mocne otwarcie w ostatnich kilkunastu miesiącach na krajowego klienta indywidualnego i rodzinnego. Natomiast rynek szkoleń i konferencji w naszym przypadku pełni funkcję uzupełniającą. Klienci korzystający z serwisów sprzedaży grupowej to głównie ludzie polujący na okazje, nie przywiązujący się do miejsca, którzy w momencie, gdy w danym hotelu promocja się skończy, pojadą do innego miasta, do innego obiektu, który zaoferuje im bardziej atrakcyjną zniżkę. Nie można w ten sposób zbudować więzi emocjonalnych z klientem, a tym samym stabilnej pozycji na rynku.
Takie więzi budują się latami, a nie poprzez rzucenie na rynek zniżkowego kuponu Groupona. W naszym przypadku jednym z elementów budowania więzi z gośćmi w hotelu Arka Medical SPA jest funkcjonujący z powodzeniem od blisko trzech lat program partnerski. To właśnie między innymi wymienione wyżej elementy sprawiły że nigdy wcześniej nie zamieszczaliśmy swojej oferty na serwisie Groupon, nie zamieszczamy jej dzisiaj i żywimy uzasadniona nadzieję, że nie będzie takiej potrzeby w przyszłości”. Tak więc prostujemy: Arka Medical SPA nie sprzedaje swojej oferty przez Groupon, będąc jednym z nielicznych wyjątków wśród kołobrzeskich hoteli wyższej kategorii.
I po co tak kłamać???!!!
Link tłumaczy wszystko…
http://travel.groupon.pl/34699629
może należałoby zmienić tytuł na „Dlaczego hotel nie musiał sprzedać przez Groupon” 😉