Bezpieczna wizyta w SPA

Autor: Ewelina Płońska
Wizyta w centrum SPA ma sprawić, że gość poczuje się lepiej, odniesie wrażenie, że jest młodszy, piękniejszy, zdrowszy. Jednak nie zawsze tak się dzieje. Czasami zdarza się, że użycie podczas zabiegów nieodpowiednich kosmetyków doprowadza do efektu przeciwnego: u klienta hotelowego centrum SPA pojawiły się objawy alergii, co - siłą rzeczy - powoduje iż jest on niezadowolony Powszechnie uważa się, że alergie (wszelakiego pochodzenia, w tym alergie po zastosowaniu kosmetyków) są największą plagą XXI wieku. Kremy, balsamy, maseczki, kosmetyki do makijażu, kosmetyki perfumujące oraz wiele innych stwarzają ryzyko pojawienia się podrażnień, nadwrażliwości i alergii. Niezwykle ważne jest więc, by osoby pracujące w salonach SPA i Wellness wiedziały oraz umiały rozpoznać nieprawidłowe reakcje skórne oraz możliwe efekty uboczne pojawiające się po zastosowaniu kosmetyków. Organizm może w dwojaki sposób zareagować na "niechcianą" substancję: podrażnieniem lub nadwrażliwością na kosmetyk.
Natychmiastowa reakcja   W momencie, gdy skóra negatywnie zareaguje na kosmetyk, należy natychmiast przerwać jego nakładanie i stosowanie. Pomocne na zaczerwienienia, swędzenie czy opuchliznę są kremy i maści, które zawierają kortyzon, np. hydrokortyzon, octan hydrokortyzonu. Gdy symptomy nie ustąpią, konieczna jest wizyta u lekarza.
Kontaktowe zapalenie skóry z podrażnienia (stanowiące 90 proc. wszystkich pojawiających się nieprawidłowych reakcji na kosmetyk) jest indukowane przez związki chemiczne. Może mieć ono postać tzw. "subiektywną" lub "obiektywną". Subiektywne podrażnienie objawia się jako palenie, pieczenie, swędzenie skóry, uczucie dyskomfortu, bez widocznych oznak zapalenia. Jest to najprawdopodobniej najbardziej powszechna przyczyna niezadowolenia konsumentów po zastosowaniu produktów kosmetycznych. Obiektywne zapalenie jest zdefiniowane jako stan zapalny skóry o nieimmunologicznym charakterze z widocznymi na niej zmianami takimi, jak rumień czy jej łuszczenie się. Rozwój tego rodzaju zapalenia skóry jest zależny od wielu czynników, a mianowicie od rodzaju, stężenia substancji chemicznej, czasu ekspozycji, przerw pomiędzy zabiegami (w przypadku powtarzania danych zabiegów), wrażliwości skóry. Najbardziej podatnymi na podrażnienie są obszary, na których skóra jest sucha i cienka (np. powieki). Nadwrażliwość Nadwrażliwość jest definiowana jako powtarzalna, ale nieprawidłowa reakcja organizmu na kosmetyk. Może mieć ona postać nieimmunologiczną lub immunologiczną (alergia). Alergiczne kontaktowe zapalenie skóry pojawia się w momencie reakcji systemu immunologicznego człowieka na dany składnik kosmetyku. Substancja łączy się z białkami w organizmie, tworząc odpowiednie kompleksy. Są one przez organizm rozpoznane jako obce, czyli s [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *