Autor: Wojciech Łopaciński
Wojciech Łopaciński
Autor jest dyrektorem hotelu Filmar,
prezesem TCB Copernicus,
wiceprzewodniczącym Rady ds. Rozwoju Turystyki Biznesowej
Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Przychodzi absolwent szkoły hotelarskiej do pracy w trzygwiazdkowym hotelu Filmar. Na dyplomie znajdujemy oceny celujące. Praktyki zawodowe, odbyte w innych obiektach ukończone z powodzeniem. Gdy jednak zaczynamy już rozmawiać o konkretach, to ta pierwsza aura super wyszkolonego absolwenta, gdzieś znika
Tym co w pierwszej kolejności zwraca uwagę na istnienie pewnych luk w edukacji jest zupełny brak orientacji absolwenta w programie recepcyjnym. Oczywiście "adwokaci" powiedzą, że przecież w szkołach hotelarskich nie można nauczyć się wszystkich programów, dostępnych w Polsce. Odpowiadam, że wszystkich nie, ale kilku podstawowych z pewnością tak. Wystarczy nawet niezbyt dogłębna analiza rynku, by wejść w posiadanie informacji o tym, które programy są najczęściej używane przez hotele sieciowe a które przez obiekty prywatne.
Z innych istotnych z punktu widzenia hotelu mankamentów można wymienić chociażby brak wiedzy o ubiorze wymaganym w dobrym hotelu, czy o zasadach ubierania się w ogóle... Do [...]
Autor jest dyrektorem hotelu Filmar,
prezesem TCB Copernicus,
wiceprzewodniczącym Rady ds. Rozwoju Turystyki Biznesowej
Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Przychodzi absolwent szkoły hotelarskiej do pracy w trzygwiazdkowym hotelu Filmar. Na dyplomie znajdujemy oceny celujące. Praktyki zawodowe, odbyte w innych obiektach ukończone z powodzeniem. Gdy jednak zaczynamy już rozmawiać o konkretach, to ta pierwsza aura super wyszkolonego absolwenta, gdzieś znika
Tym co w pierwszej kolejności zwraca uwagę na istnienie pewnych luk w edukacji jest zupełny brak orientacji absolwenta w programie recepcyjnym. Oczywiście "adwokaci" powiedzą, że przecież w szkołach hotelarskich nie można nauczyć się wszystkich programów, dostępnych w Polsce. Odpowiadam, że wszystkich nie, ale kilku podstawowych z pewnością tak. Wystarczy nawet niezbyt dogłębna analiza rynku, by wejść w posiadanie informacji o tym, które programy są najczęściej używane przez hotele sieciowe a które przez obiekty prywatne.
Z innych istotnych z punktu widzenia hotelu mankamentów można wymienić chociażby brak wiedzy o ubiorze wymaganym w dobrym hotelu, czy o zasadach ubierania się w ogóle... Do [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz