Autor: Anita Bajdalska
Trudno oprzeć się wrażeniu, że wszystko co egzotyczne jest modne. Podróże do dalekich zakątków świata, tradycje innych kultur, a także egzotyczne rytuały. Czasami zafascynowani tymi doświadczeniami staramy się je „importować” do naszej kultury i oferować naszym gościom SPA. Od pewnego czasu nastała swoista moda na sprowadzanie do Polski terapeutów SPA, którzy posiadają umiejętności wykonywania zabiegów egzotycznych.
Jakie są koszty takiej inwestycji w ludzki kapitał z zagranicy? A może chodzi jedynie o to, aby wyróżnić się na bardzo konkurencyjnym rynku SPA, bez względu na koszty?
Hindusi do ajurwedy
Obecnie najczęściej zatrudnia się Hindusów, którzy doskonale wykonują wszelkie terapie ajurwedyjskie. Nikogo to nie dziwi, ponieważ to właśnie Indie są kolebką ajurwedy i nikt inny nie zrobi jej lepiej niż rodowity Hindus. Ta starożytna filozofia jest dzisiaj najbardziej pożądana w europejskich, w tym także w polskich, obiektach SPA. Nauka tej wiedzy jest długa i kosztowna, a szkół, które potrafią dobrze przekazać wiedzę o tej sztuce życia jest niewiele. Zatem sporo właścicieli obiektów decyduje się na zatrudnienie obcokrajowca. Istnieją agencje specjalizujące się w wyszukiwaniu takich osób do pracy w polskich hotelach SPA. Cały proces rozpoczyna się od „złożenia zapotrzebowania” na pracownika. Na tym etapie należy dokładnie określić nasze oczekiwania w stosunku do niego. Najważniejsze są oczywiście umiejętności praktyczne, ale nie można zapomnieć o innych ważnych czynnikach, które w dużej mierze mogą przyczynić się do sukcesu lub porażki tej inwestycji.
Jedną z kluczowych jest kwestia komunikacji z takim prac [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz