Franczyza z licencją na sukces

Autor: Małgorzata Morek
Pierwszym i podstawowym filarem sukcesu dobrej franczyzy jest przejrzysty dialog pomiędzy franczyzodawcą i franczyzobiorcą, zarówno podczas negocjacji i zawierania umowy, jak i całego określonego w warunkach umowy okresu współpracy. Drugim, nie mniej istotnym czynnikiem jest wzajemne poszanowanie, które uwzględnia fakt, iż to właściciel hotelu nadal sam nim zarządza i decyduje o wszystkich ważnych aspektach codziennej działalności operacyjnej, przy wsparciu ze strony franczyzodawcy. Te kluczowe czynniki wzmacniają korzyści partnerskiej współpracy dla obu stron. Zadowolony franczyzobiorca jest najlepszą referencją dla kolejnych potencjalnych partnerów franczyzodawcy. Jeśli właściciel hotelu swoją przyszłość biznesową chce związać z siecią, oferującą oprócz rozpoznawalnej marki również wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu działalności hotelowej, powinien dokonać szczegółowej analizy dostępnych ofert. Od wyboru najlepiej dopasowanej do jego potrzeb oferty oraz wiarygodnego i rzetelnego partnera zależy przyszłość jego biznesu. Przede wszystkim powinien szczegółowo sprawdzić: • zakres wsparcia w obszarach marketingu, sprzedaży i dystrybucji • zakres wsparcia w obszarze szkoleń kadry zarządzającej i personelu oraz rekrutacji wewnętrznej • zakres innych dostępnych działań oferowanych przez franczyzodawcę (np. dostawcy produktów i usług, usługi informatyczne, techniczne) • zakres know-how i narzędzia kontroli jakości • efektywność podejmowanych działań, wpływających na sprzedaż oferty hotelu. • reputację franczyzodawcy i referencje od jego innych partnerów franczyzowych, np. przynależność do Polskiej Organizacji Franczyzodawców oraz przestrzeganie zasad Europejskiego Kodeksu Etyki Franczyzy. Umowa franczyzy – na co zwracać uwagę Dobrze skonstruowana umowa franczyzy powinna zawierać listę praw i obowiązków, które opisane w jasny i przejrzysty sposób są zrozumiałe dla obu stron. Najistotniejszy jest jednak zakres wsparcia oferowany franczyzobiorcy przez franczyzodawcę, który powinien być szczegółowo zapisany w umowie. Wsparcie sprzedażowe. Posiadanie zorganizowanych struktur sprzedażowych w Polsce, czyli dedykowanej grupy sprzedawców, pracujących w różnych segmentach rynku, zapewnia szeroki zakres wsparcia sprzedażowego i wysoką efektywność tych działań. Zadaniem sprzedawców jest zawieranie umów i pozyskiwanie klientów dla wszystkich hoteli sieci. Współpraca polskiego zespołu sprzedaży z jego odpowiednikami w innych krajach owocuje pozyskiwaniem klientów zagranicznych, którzy w sposób zorganizowany (konferencje, seminaria, szkolenia, grupy turystyczne itp.) lub indywidualny (biznes i turyści indywidualni, klienci korporacyjni) planują pobyty w Polsce. Franczyzodawca reprezentuje również hotel franczyzobiorcy na głównych międzynarodowych targach [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *