Autor: Rozmawiał: Rafał Szubstarski
Rozmowa z Robertem Małłkiem, prezesem zarządu spółki działającej pod marką Hotele WAM, która przymierza się do prywatyzacji.
Należące do wojska Hotele WAM to jedna z największych sieci hotelarskich w Polsce pod względem liczby obiektów, bo ma ich 17. Jednak na rynku hotelarskim ta sieć jest dość mało widoczna. Od pewnego czasu wiadomo, że właściciel chce sprzedać hotele wchodzące w skład sieci. Na jakim etapie znajdują się obecnie Hotele WAM?
Działamy pod marką Hotele WAM, którą promujemy dla wszystkich naszych hoteli. W naszej sieci znajdują się hotele o różnej kategorii. Począwszy od mocnych trzech gwiazdek, jak np. hotel Royal w Krakowie usytuowany nieopodal Wawelu czy Belwederski w Warszawie, położony tuż przy Łazienkach, a kończąc na obiektach nieskategoryzowanych, jak Cassubia na Półwyspie Helskim i Zamek Czocha w Suchej na Dolnym Śląsku. W tym momencie nasze działania skupiają się na zdobyciu pozycji na rynku hotelarskim oraz utrwaleniu tożsamości marki w świadomości klientów.
Ale wszystkie obiekty działają pod nazwami własnymi, a nie np. HOTELE WAM Royal Kraków, HOTELE WAM Belwederski Warszawa, HOTELE WAM Ikar Poznań.
Taka sytuacja ma uzasadnienie historyczne i marketingowe. Nasi goście znają obiekty pod ich lokalnymi nazwami i dlatego te nazwy postanowiliśmy zachować. Brand Hotele WAM został utworzony po to, by prowadzić centralne działania marketingowe dla wszystkich hoteli. Pozwala to także na rozszerzenie kanałów sprzedaży i wzajemne promowanie się hoteli.
Wydaje się jednak, że każdy z hoteli jest bardziej znany pod własną nazwą, a nie jako część „łańcucha hotelowego”?
Nie zgadzam się z panem. Każdy z hoteli posiada już swoich stałych klientów i dba o ich zadowolenie z pobytu. Promocja pojedynczych hoteli dotyczy rynków lokalnych, nawiązywania kontaktów z jednostkami samorządowymi i kulturalnymi, dbanie o rozwój kontaktów handlowych na tzw. własnym podwórku. Natomiast na poziomie centralnym podejmujemy działania mające na celu nawiązywanie umów obejmujących zasięgiem wszystkie hotele oraz działania marketingowe promujące markę Hotele WAM. Nasze hotele mają z reguły bardzo dobre lokalizacje, w centrach miast, są dobrze skomunikowane i to jest jeden z ich podstawowych atutów.
Planują państwo jakieś mocniejsze działania marketi [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz