Accor zmienia pozycjonowanie marki Mercure, które skoncentruje się na czterech obszarach: szybki rozwój marki, całkowita zmiana oferty spełniającej nowe oczekiwania gości, wprowadzenie Globalnej Gwarancji Jakości, nowa identyfikacja wizualna.
Mercure jest jedną z największych sieci hotelowych w swoim segmencie midscale z 732 hotelami w 50 krajach. Otwiera średnio jeden hotel tygodniowo. W ostatnich latach marka Mercure udoskonaliła platformę komunikacyjną i dystrybucyjną, proponując nowe korzystne ceny oraz zmieniając politykę dotyczącą promocji. Teraz nadszedł czas na zmianę w oferowanych usługach, poczynając od nowego podejścia do powitania gości, przez odświeżoną koncepcję kuchni po ofertę skierowaną do klientów biznesowych w podróży.
Marka chce w ten sposób przedstawić nową wizję hoteli klasy średniej. Od 2011 roku Mercure wdraża koncepcję renowacji hoteli „Dédicaces”. W obiektach rozpoczęto już wprowadzanie nowego wystroju lobby według koncepcji dotychczas niespotykanej w hotelach klasy średniej. W miejsce lady recepcyjnej, która stanowiła barierę pomiędzy personelem recepcji a gośćmi, wprowadzono rozwiązanie oparte na bardziej przyjaznej i łatwiejszej interakcji. – Recepcjonista występuje teraz w charakterze „gospodarza”, który zaprasza gości do „swojego stolika” lub do jednego z wygodnych miejsc w lobby, gdzie każdy może poczuć się jak u siebie w domu – tłumaczy David Henry, dyrektor ds. sprzedaży, marketingu, dystrybucji i zarządzania przychodami w spółce Orbis, której większościowym udziałowcem jest Accor. W Polsce pierwszym obiektem, w którym goście będą mogli przekonać się o nowym wyglądzie recepcji, jest Mercure Warszawa Centrum. Na nowo opracowano także zasady dotyczące usług gastronomicznych. Wprowadzona została nowa karta win „Cave et Saveur”, w której prezentowane są wina lokalne.
Stworzono trzy koncepcje usług gastronomicznych odzwierciedlające nowe tendencje: Cuisine Lounge – samoobsługowa strefa przypominająca kuchnię w mieszkaniu, z której goście mogą skorzystać o dowolnej porze dnia lub nocy, Restaurant Lounge – charakteryzujące się nowym podejściem do lokalnych przepisów oraz Bar Lounge – ciepłe miejsce, w którym goście mogą coś zjeść w miłej atmosferze. Z kolei rozwiązanie EasyWORK adresowane jest do klientów biznesowych, którym oferowane są specjalne, modułowe miejsca do pracy wraz z lekkim posiłkiem, sprzętem i dostępem do internetu. Rozwiązanie ma przyciągać zarówno gości hotelowych, jak z zewnątrz. Będzie ono dostępne w wybranych hotelach marki Mercure usytuowanych w pobliżu stacji kolejowych, lotnisk i znaczących ośrodków biznesu. Marka Mercure przyjęła zobowiązanie gwarantując taką samą, wysoką jakość obsługi we wszystkich obiektach swojej sieci. Do końca 2014 r. Gwarancja Jakości Mercure zostanie wdrożona w całej sieci. Mercure zamierza też unowocześnić identyfikację wizualną marki, która ma odzwierciedlać jej nowe pozycjonowanie: „W harmonii w miejscami i ludźmi”.
Z tego powodu w całej sieci od stycznia 2014 r. będą wprowadzane liczne nowe narzędzia komunikacji hotelowej. Sieć rozpoczęła też nową kampanię reklamową, która koncentruje się na oryginalności marki, ukazując sieć wyjątkowych hoteli przesiąkniętych charakterem miejsc, w których się znajdują i czerpiących z nich inspiracje. Kampania wprowadza nowe hasło marki: „Odkrywanie świata Mercure”. Łączny koszt kampanii wyniesie 20 mln euro. Będzie ona realizowana w kilkunastu krajach (ale nie w Polsce).
Mercure jest jedną z największych sieci hotelowych w swoim segmencie midscale z 732 hotelami w 50 krajach. Otwiera średnio jeden hotel tygodniowo. W ostatnich latach marka Mercure udoskonaliła platformę komunikacyjną i dystrybucyjną, proponując nowe korzystne ceny oraz zmieniając politykę dotyczącą promocji. Teraz nadszedł czas na zmianę w oferowanych usługach, poczynając od nowego podejścia do powitania gości, przez odświeżoną koncepcję kuchni po ofertę skierowaną do klientów biznesowych w podróży.
Marka chce w ten sposób przedstawić nową wizję hoteli klasy średniej. Od 2011 roku Mercure wdraża koncepcję renowacji hoteli „Dédicaces”. W obiektach rozpoczęto już wprowadzanie nowego wystroju lobby według koncepcji dotychczas niespotykanej w hotelach klasy średniej. W miejsce lady recepcyjnej, która stanowiła barierę pomiędzy personelem recepcji a gośćmi, wprowadzono rozwiązanie oparte na bardziej przyjaznej i łatwiejszej interakcji. – Recepcjonista występuje teraz w charakterze „gospodarza”, który zaprasza gości do „swojego stolika” lub do jednego z wygodnych miejsc w lobby, gdzie każdy może poczuć się jak u siebie w domu – tłumaczy David Henry, dyrektor ds. sprzedaży, marketingu, dystrybucji i zarządzania przychodami w spółce Orbis, której większościowym udziałowcem jest Accor. W Polsce pierwszym obiektem, w którym goście będą mogli przekonać się o nowym wyglądzie recepcji, jest Mercure Warszawa Centrum. Na nowo opracowano także zasady dotyczące usług gastronomicznych. Wprowadzona została nowa karta win „Cave et Saveur”, w której prezentowane są wina lokalne.
Stworzono trzy koncepcje usług gastronomicznych odzwierciedlające nowe tendencje: Cuisine Lounge – samoobsługowa strefa przypominająca kuchnię w mieszkaniu, z której goście mogą skorzystać o dowolnej porze dnia lub nocy, Restaurant Lounge – charakteryzujące się nowym podejściem do lokalnych przepisów oraz Bar Lounge – ciepłe miejsce, w którym goście mogą coś zjeść w miłej atmosferze. Z kolei rozwiązanie EasyWORK adresowane jest do klientów biznesowych, którym oferowane są specjalne, modułowe miejsca do pracy wraz z lekkim posiłkiem, sprzętem i dostępem do internetu. Rozwiązanie ma przyciągać zarówno gości hotelowych, jak z zewnątrz. Będzie ono dostępne w wybranych hotelach marki Mercure usytuowanych w pobliżu stacji kolejowych, lotnisk i znaczących ośrodków biznesu. Marka Mercure przyjęła zobowiązanie gwarantując taką samą, wysoką jakość obsługi we wszystkich obiektach swojej sieci. Do końca 2014 r. Gwarancja Jakości Mercure zostanie wdrożona w całej sieci. Mercure zamierza też unowocześnić identyfikację wizualną marki, która ma odzwierciedlać jej nowe pozycjonowanie: „W harmonii w miejscami i ludźmi”.
Z tego powodu w całej sieci od stycznia 2014 r. będą wprowadzane liczne nowe narzędzia komunikacji hotelowej. Sieć rozpoczęła też nową kampanię reklamową, która koncentruje się na oryginalności marki, ukazując sieć wyjątkowych hoteli przesiąkniętych charakterem miejsc, w których się znajdują i czerpiących z nich inspiracje. Kampania wprowadza nowe hasło marki: „Odkrywanie świata Mercure”. Łączny koszt kampanii wyniesie 20 mln euro. Będzie ona realizowana w kilkunastu krajach (ale nie w Polsce).
Dodaj komentarz