Co kupić: LCD czy plazmę?
Już dziś coraz niechętniej patrzymy na tradycyjne lampowe telewizory. Za kilka lat odejdą do lamusa także w hotelach
Rozmiar ma znaczenie – im większy ekran, tym bardziej opłaca się kupić plazmę. Koszt jednego cala ekranu LCD jest wyższy niż w przypadku ekranu plazmowego. Obecnie 30-calowy ekran LCD kosztuje tyle, co 40-calowa plazma. Większość hoteli kupuje nieduże, 20-calowe płaskie telewizory – tu zdecydowanie dominuje technologia LCD. Dopiero w przypadku 40-calowych ekranów przewagę zdobywają plazmy.
Za i przeciw
Ekrany plazmowe oferują większy kontrast, między innymi dzięki lepszemu odwzorowaniu czerni. Niemniej jednak, pomimo wydłużenia ich żywotności z 10 tys. do 30 tys. godzin, nadal przegrywają w tym względzie z LCD (60 tys. godzin). Poza tym mogą one służyć jako monitory komputerowe (w pokojach biznesowych). Przewagą plazm jest z kolei szybkość reakcji (lepiej się ogląda np. widowiska sportowe). Monitory plazmowe oferują znakomitą jakość obrazu, kolory są soczyste, a kąt widzenia dużo większy niż w ekranach LCD.
Projektory do sal konferencyjnych
Najważniejsze: jakość obrazu
Bez projektora nie może się odbyć praktycznie żadna konferencja. Jak wybrać optymalnie? Oto kilka rad.
Ze względu na sposób tworzenia obrazu wyróżniamy cztery rodzaje projektorów:
LCD (Liquid Cristal Display), DLP (Digital Light Processing), CRT (Cathode Ray Tube), Light Valve. Dwa pierwsze bazują na technologii stosowanej w projektorach przenośnych. CRT to już historia, natomiast Light Valve, choć zapewnia bardzo wysoką jakość obrazu, jest nadal bardzo droga.
Porównanie technologii
Projektory DLP produkowane są w trzech wariantach: jedno-, dwu- lub trzyprocesorowych. Im większa liczba procesorów, tym lepsze właściwości wyświetlanego obrazu. Ze względu na małe rozmiary technologii DLP projektory, w których jest ona wykorzystywana, są lżejsze od tych z technologią LCD i posiadają większą jasność oraz częstotliwość odświeżania. Natomiast technologia LCD charakteryzuje się bardziej nasyconymi barwami i równomierną jasnością
w każdej części obrazu.
Optyka
W najprostszy sposób optykę w projektorach można podzielić na układy z obiektywami szeroko- lub wąskokątnymi, czyli krótszą lub dłuższą ogniskową. Obiektyw szerokokątny pozwala na wyświetlanie obrazu z bliskiej odległości – ma to znaczenie przy projekcji w mniejszych salach lub gdy z przyczyn technicznych projektor musi być ustawiony blisko ekranu. Obiektywy o długiej ogniskowej stosuje się w dużych salach, aulach.
Oczywiście, jakość zastosowanego przez producenta układu optycznego w znacznym stopniu wpływa na jakość obrazu. Często projektory o tych samych param [...]
Już dziś coraz niechętniej patrzymy na tradycyjne lampowe telewizory. Za kilka lat odejdą do lamusa także w hotelach
Rozmiar ma znaczenie – im większy ekran, tym bardziej opłaca się kupić plazmę. Koszt jednego cala ekranu LCD jest wyższy niż w przypadku ekranu plazmowego. Obecnie 30-calowy ekran LCD kosztuje tyle, co 40-calowa plazma. Większość hoteli kupuje nieduże, 20-calowe płaskie telewizory – tu zdecydowanie dominuje technologia LCD. Dopiero w przypadku 40-calowych ekranów przewagę zdobywają plazmy.
Za i przeciw
Ekrany plazmowe oferują większy kontrast, między innymi dzięki lepszemu odwzorowaniu czerni. Niemniej jednak, pomimo wydłużenia ich żywotności z 10 tys. do 30 tys. godzin, nadal przegrywają w tym względzie z LCD (60 tys. godzin). Poza tym mogą one służyć jako monitory komputerowe (w pokojach biznesowych). Przewagą plazm jest z kolei szybkość reakcji (lepiej się ogląda np. widowiska sportowe). Monitory plazmowe oferują znakomitą jakość obrazu, kolory są soczyste, a kąt widzenia dużo większy niż w ekranach LCD.
Projektory do sal konferencyjnych
Najważniejsze: jakość obrazu
Bez projektora nie może się odbyć praktycznie żadna konferencja. Jak wybrać optymalnie? Oto kilka rad.
Ze względu na sposób tworzenia obrazu wyróżniamy cztery rodzaje projektorów:
LCD (Liquid Cristal Display), DLP (Digital Light Processing), CRT (Cathode Ray Tube), Light Valve. Dwa pierwsze bazują na technologii stosowanej w projektorach przenośnych. CRT to już historia, natomiast Light Valve, choć zapewnia bardzo wysoką jakość obrazu, jest nadal bardzo droga.
Porównanie technologii
Projektory DLP produkowane są w trzech wariantach: jedno-, dwu- lub trzyprocesorowych. Im większa liczba procesorów, tym lepsze właściwości wyświetlanego obrazu. Ze względu na małe rozmiary technologii DLP projektory, w których jest ona wykorzystywana, są lżejsze od tych z technologią LCD i posiadają większą jasność oraz częstotliwość odświeżania. Natomiast technologia LCD charakteryzuje się bardziej nasyconymi barwami i równomierną jasnością
w każdej części obrazu.
Optyka
W najprostszy sposób optykę w projektorach można podzielić na układy z obiektywami szeroko- lub wąskokątnymi, czyli krótszą lub dłuższą ogniskową. Obiektyw szerokokątny pozwala na wyświetlanie obrazu z bliskiej odległości – ma to znaczenie przy projekcji w mniejszych salach lub gdy z przyczyn technicznych projektor musi być ustawiony blisko ekranu. Obiektywy o długiej ogniskowej stosuje się w dużych salach, aulach.
Oczywiście, jakość zastosowanego przez producenta układu optycznego w znacznym stopniu wpływa na jakość obrazu. Często projektory o tych samych param [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz