Autor: Dawid Zaraziński
Każda praca, jak wiadomo, wymaga narzędzi. Ale same narzędzia nie gwarantują dobrze wykonanej pracy. Młotkiem można sprawnie wbijać gwoździe, można również próbować reperować zegarek. Nie inaczej jest w hotelarstwie - systemy rezerwacyjne mogą zapewnić bardzo wymierne korzyści. Pod warunkiem jednak, że są odpowiednio wykorzystywane
Wspólną cechą większości współczesnych programów komputerowych jest złożoność ich funkcji ukryta pod mniej lub bardziej intuicyjnym interfejsem. Jednym z narzędzi sprawdzających ich "przyjazność" jest zaś, mówiąc kolokwialnie, test na "idiotoodporność". Polega on na sprawdzeniu, jak z danym programem poradzi sobie laik, co pozwala wyłapać niedostrzegalne dla specjalistów błędy. Jednak mimo że hotelowych programów rezerwacyjnych używają wykwalifikowani pracownicy różnych szczebli, to w miejscu styku możliwości i "przyjazności" owych programów oraz nawyków i zdolności człowieka dochodzi do szeregu napięć. Producenci hotelowego oprogramowania przyczyny większości problemów doszukują się w stosunku użytkowników do organizowanych przez nich szkoleń.
Najważniejsze są szkolenia
Ich zdaniem pracownicy hoteli, którzy twierdzą, że programy są nieskuteczne lub zawodne, po prostu nie chcą korzystać z oferowanych kursów lub robią to z niechęcią i bez zaangażowania. Z drugiej jednak strony użytkownicy zauważają, że każdy hotel ma swoją specyfikę. Trudno jest podczas nawet najlepszego szkolenia nauczyć umiejętności oddających charakter pracy w danym obiekcie. Kluczową rolę szkoleń zdają się dostrzegać wszyscy. Dostawcy rozwiązań informatycznych zapewniają możliwość dokładnego zapoznania się z ich produktami przede wszystkim w momencie wdrażania. To właśnie wtedy pracownikom umożliwia się poznanie możliwości programu na wszystkich szczeblach jego zastosowania (od przyjęcia rezerwacji, poprzez meldunek aż do wymeldowania gościa i rozliczenia jego pobytu).
Wspólną cechą większości współczesnych programów komputerowych jest złożoność ich funkcji ukryta pod mniej lub bardziej intuicyjnym interfejsem. Jednym z narzędzi sprawdzających ich "przyjazność" jest zaś, mówiąc kolokwialnie, test na "idiotoodporność". Polega on na sprawdzeniu, jak z danym programem poradzi sobie laik, co pozwala wyłapać niedostrzegalne dla specjalistów błędy. Jednak mimo że hotelowych programów rezerwacyjnych używają wykwalifikowani pracownicy różnych szczebli, to w miejscu styku możliwości i "przyjazności" owych programów oraz nawyków i zdolności człowieka dochodzi do szeregu napięć. Producenci hotelowego oprogramowania przyczyny większości problemów doszukują się w stosunku użytkowników do organizowanych przez nich szkoleń.
Najważniejsze są szkolenia
Ich zdaniem pracownicy hoteli, którzy twierdzą, że programy są nieskuteczne lub zawodne, po prostu nie chcą korzystać z oferowanych kursów lub robią to z niechęcią i bez zaangażowania. Z drugiej jednak strony użytkownicy zauważają, że każdy hotel ma swoją specyfikę. Trudno jest podczas nawet najlepszego szkolenia nauczyć umiejętności oddających charakter pracy w danym obiekcie. Kluczową rolę szkoleń zdają się dostrzegać wszyscy. Dostawcy rozwiązań informatycznych zapewniają możliwość dokładnego zapoznania się z ich produktami przede wszystkim w momencie wdrażania. To właśnie wtedy pracownikom umożliwia się poznanie możliwości programu na wszystkich szczeblach jego zastosowania (od przyjęcia rezerwacji, poprzez meldunek aż do wymeldowania gościa i rozliczenia jego pobytu).
Zarządzanie relacjami z klientem, czyli CRM (Customer Relationship Management),
jest zestawem działań służących do budowania pozytywnych stosunków z odbiorcami usług. Jest to przede wszystkim pewna filozofia biznesu, w której dominuje przekonanie, że stały, osobisty kontakt i zadowolenie klienta ma podstawowe znaczenie. CRM nie oznacza jednego sytemu informatycznego, ponieważ sposób komunikacji dla CRM jest kwestią drugorzędną. Jednocześnie skuteczne działania CRM opierają się na rozbudowanych bazach danych i różnych modułach elektronicznej komunikacj
[...]
jest zestawem działań służących do budowania pozytywnych stosunków z odbiorcami usług. Jest to przede wszystkim pewna filozofia biznesu, w której dominuje przekonanie, że stały, osobisty kontakt i zadowolenie klienta ma podstawowe znaczenie. CRM nie oznacza jednego sytemu informatycznego, ponieważ sposób komunikacji dla CRM jest kwestią drugorzędną. Jednocześnie skuteczne działania CRM opierają się na rozbudowanych bazach danych i różnych modułach elektronicznej komunikacj
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz