Autor: Andrzej Szafrański
"Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja... "miał kiedyś odpowiedzieć twórca najbardziej bodaj znanej na świecie marki hotelowej - Conrad Hilton, zapytany o receptę na sukces w hotelarstwie. Niestety ani biografowie, ani historycy nie przytaczają zazwyczaj tego, co powiedział dalej. Najprawdopodobniej nie powiedział już nic. Pewnie dlatego część inwestorów oraz hotelarzy trzyma się tej wersji, lokując hotele w miejscach, które wydają się rokować najlepszą frekwencję.
Wspominałem już na łamach "HOTELARZA", że Hilton nie dodał jeszcze kilku rzeczy istotnych dla odniesienia sukcesu na rynku hotelarskim. Nie powiedział, że ważny jest pomysł na program funkcjonalny i wystrój hotelu, że ważna jest paleta usług, jakie obiekt może zaproponować gościowi i w końcu: że ważny jest personel, jego otwartość na życzenia klienta i poziom wyszkolenia. Można przypuszczać, że amerykańska "hasłowość" przekazów sprawiła, iż dalsza część wypowiedzi Hiltona umknęła osobom odnotowującym wypowiedź hotelarskiego magnata.
Można też przypuszczać, że Hilton nie powiedział więcej, ponieważ był świadom, że gdyby to powiedział i znalazł uważnych słuchaczy, nie byłby pewnie tym samym, "jedynym" Hiltonem, a tylko jednym z noclegowych tuzów. Obok Smitha czy Kowalskiego. Miałem ostatnio okazj [...]
Wspominałem już na łamach "HOTELARZA", że Hilton nie dodał jeszcze kilku rzeczy istotnych dla odniesienia sukcesu na rynku hotelarskim. Nie powiedział, że ważny jest pomysł na program funkcjonalny i wystrój hotelu, że ważna jest paleta usług, jakie obiekt może zaproponować gościowi i w końcu: że ważny jest personel, jego otwartość na życzenia klienta i poziom wyszkolenia. Można przypuszczać, że amerykańska "hasłowość" przekazów sprawiła, iż dalsza część wypowiedzi Hiltona umknęła osobom odnotowującym wypowiedź hotelarskiego magnata.
Można też przypuszczać, że Hilton nie powiedział więcej, ponieważ był świadom, że gdyby to powiedział i znalazł uważnych słuchaczy, nie byłby pewnie tym samym, "jedynym" Hiltonem, a tylko jednym z noclegowych tuzów. Obok Smitha czy Kowalskiego. Miałem ostatnio okazj [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz