Autor: Igor Martin
Na zaproszenie "HOTELARZA", w ramach odbywających się podczas krakowskich targów SPA&Wellness cykli seminaryjno-szkoleniowych, wystąpili panowie: Franck Trecco i Gregory Mota, przedstawiciele uznanych na europejskim rynku SPA spółek Hydroconcept Monaco oraz ID SPA France
Hydroconcept Monaco oraz ID SPA France, to firmy komercyjne zajmujące się programowaniem i realizacją obiektów SPA w Europie, Afryce oraz "naszej" części Europy. Być może dołączenie "naszej" części Europy do wspólnego worka z Afryką może razić uczucia narodowej dumy, aleÉ taki podział regionalny jest obecny w strukturze wielu międzynarodowych sieci hotelowych.
Wynika on przede wszystkim z aktualnego poziomu zaangażowania inwestycyjnego czy kontaktów biznesowych. Tempo rozwoju polskiego rynku w niedalekiej przyszłości pewnie się zmieni, jednak obecnie warto spojrzeć na nasz rynek oczami z zewnątrz.
Rynek usługodawców
- Nasze poszukiwania według hasła SPA w katalogu "Panorama Firm" pokazały następujące wyniki: w kategorii "Odnowa biologiczna, SPA" występuje 626 firm. Znaleźliśmy również 181 firm, które mają "SPA" w nazwie i 578 firm ze "SPA" w swych ofertach - powiedział Franck Trecco, general manager Hydroconcept Monaco. - Podobnie było w Stanach Zjednoczonych w roku 2000, kiedy trwający wzrost na rynku SPA spowodował, że nie było widać granicy między tymi, których należało uznać jako SPA, a tymi, których nie należało, i kogo do jakiej kategorii SPA przypisać.
Najbogatszy program i jakość wyposażenia obiektu SPA oferują hotele i pensjonaty. Według naszych szacunków na polskim rynku SPA funkcjonuje aż 95 obiektów hotelowych lub hotelowo-konferencyjnych oferujących SPA z prawdziwego zdarzenia - dodał Trecco (według "HOTELARZA" takich obiektów jest co najwyżej 70). Kluczowe dla przyszłości i rozwoju polskich SPA jest określenie poziomu każdej z nowych inwestycji i dostosowania jej do obecnej podaży i zmieniających się potrzeb klientów.
Według firmy Hydroconcept Monaco każdy ośrodek SPA powinien przygotować globalne podejście, czyli unikatowy program pobytowo-zabiegowy, który będzie w stanie przyciągnąć do projektu SPA gości zagranicznych, przy jednoczesnym spełnieniu ich podstawowych wymagań, takich jak: basen, jacuzzi, masażysta czy sauna.
Sześć kroków do SPA
Zdaniem firmy Hydroconcept Monaco każda inwestycja w centrum SPA musi składać się z sześciu ściśle ze sobą związanych etapów. Są to:
Hydroconcept Monaco oraz ID SPA France, to firmy komercyjne zajmujące się programowaniem i realizacją obiektów SPA w Europie, Afryce oraz "naszej" części Europy. Być może dołączenie "naszej" części Europy do wspólnego worka z Afryką może razić uczucia narodowej dumy, aleÉ taki podział regionalny jest obecny w strukturze wielu międzynarodowych sieci hotelowych.
Wynika on przede wszystkim z aktualnego poziomu zaangażowania inwestycyjnego czy kontaktów biznesowych. Tempo rozwoju polskiego rynku w niedalekiej przyszłości pewnie się zmieni, jednak obecnie warto spojrzeć na nasz rynek oczami z zewnątrz.
Rynek usługodawców
- Nasze poszukiwania według hasła SPA w katalogu "Panorama Firm" pokazały następujące wyniki: w kategorii "Odnowa biologiczna, SPA" występuje 626 firm. Znaleźliśmy również 181 firm, które mają "SPA" w nazwie i 578 firm ze "SPA" w swych ofertach - powiedział Franck Trecco, general manager Hydroconcept Monaco. - Podobnie było w Stanach Zjednoczonych w roku 2000, kiedy trwający wzrost na rynku SPA spowodował, że nie było widać granicy między tymi, których należało uznać jako SPA, a tymi, których nie należało, i kogo do jakiej kategorii SPA przypisać.
Najbogatszy program i jakość wyposażenia obiektu SPA oferują hotele i pensjonaty. Według naszych szacunków na polskim rynku SPA funkcjonuje aż 95 obiektów hotelowych lub hotelowo-konferencyjnych oferujących SPA z prawdziwego zdarzenia - dodał Trecco (według "HOTELARZA" takich obiektów jest co najwyżej 70). Kluczowe dla przyszłości i rozwoju polskich SPA jest określenie poziomu każdej z nowych inwestycji i dostosowania jej do obecnej podaży i zmieniających się potrzeb klientów.
Według firmy Hydroconcept Monaco każdy ośrodek SPA powinien przygotować globalne podejście, czyli unikatowy program pobytowo-zabiegowy, który będzie w stanie przyciągnąć do projektu SPA gości zagranicznych, przy jednoczesnym spełnieniu ich podstawowych wymagań, takich jak: basen, jacuzzi, masażysta czy sauna.
Sześć kroków do SPA
Zdaniem firmy Hydroconcept Monaco każda inwestycja w centrum SPA musi składać się z sześciu ściśle ze sobą związanych etapów. Są to:
- kreacja
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz