Trendy na rynku korporacyjnym

Autor: Piotr Stawiński
Grupa Hotelowa Orbis/Accor przeprowadziła pionierskie, ogólnopolskie badanie dotyczące trendów na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi. Próba objęła 300 respondentów, z czego 60 proc. stanowiły osoby podróżujące (top management, managerowie wyższego i niższego szczebla), 40 proc. osoby organizujące podróże (asystent/ka managementu, działy HR, koordynatorzy i pracownicy wsparcia sprzedaży).   W raporcie skupiono się na podróżach służbowych typu corpo. Odpowiednio w badaniu 35 proc. stanowiły firmy duże, 35 proc. średnie, 25 proc. małe i 5 proc. mikro. Każda z badanych firm musiała spełniać podstawowe kryterium: minimalna liczba noclegów w skali roku powinna wynosić 100 lub więcej. Raport został przygotowany na zlecenie Orbis S.A. przez firmę badawczą SANA Consulting.   Kto odpowiada za podróże? Zazwyczaj kwota przeznaczana na pobyt w hotelu wynosi 350 – 500 złotych (ok. 100 euro) za noc – tak wskazało 31 proc. respondentów. Aż 53 proc. firm nie posiada listy rekomendowanych hoteli. W 43 proc. spośród badanych firm za budżet związany z podróżami służbowymi odpowiadają: zarząd/ prezes (w czterech firmach na 10), a włącznie z dyrektorami generalnymi w ponad połowie firm o podrózach decyduje najwyższe kierownictwo), kierownik działu czy dział administracji (łącznie również w co czwartej), a najrządziej dział HR (4 proc.). Co ciekawe, u pozostałych 57 proc. respondentów, w firmie nie ma wydelegowanej osoby odpowiedzialnej za tę działaność. 66 spośród 300 badanych firm potwierdziło korzystanie z firm typu TMC (Travel Management Companies) do organizacji wyjazdów corpo, a 23 zadeklaro [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *