Spółki z grupy PKP coraz poważniej rozpatrują inwestowanie w obiekty noclegowe. Jak informowaliśmy w majowym numerze "Hotelarza" Wars chce uruchomić hotele w budynkach dworców kolejowych. W niedalekiej przyszłości zupełnie nowe hotele z udziałem PKP mogą powstać na terenach kolejowych, m.in. nad torami linii średnicowej w Warszawie.
Jak informuje "Rzeczpospolita" Ministerstwo Infrastruktury i Ministerstwo Sprawiedliwości pracują obecnie nad zmianą Kodeksu cywilnego w zakresie przepisów regulujących własność nieruchomości. Zmiany będą mieć duże znaczenie dla Polskich Kolei Państwowych, ponieważ regulacje mają dawać inwestorom ograniczone prawo zabudowy nad lub pod istniejącymi urządzeniami technicznymi infrastrukturą, budynkami i innymi obiektami. Według Ministerstwa Infrastruktury to bardzo istotne dla projektów związanych z przebudową rejonów dworców kolejowych czy węzłów transportowych.
Obecnie brak odpowiednich przepisów uniemożliwia komercyjne wykorzystanie m.in. terenów PKP na poziomie gruntu nad linią średnicową w Warszawie. Z podobnym problemem PKP spotyka się również przy przebudowie dużych dworców, które sąsiadują z rozbudowanym układem torów, np. w Katowicach i przy Dworcu Zachodnim w Warszawie. - Bez odpowiednich regulacji taki hotel może być tylko i wyłącznie własnością tego, kto jest właścicielem torów, a nie tego, kto zapłaci za budowę - wyjaśnia na łamach "Rz" Michał Wrzosek, rzecznik PKP SA.
Grupa PKP ma ok. 15 tys. ha gruntów przeznaczonych do wykorzystania na cele komercyjne. Część z nich może zostać sprzedana, na części PKP chce zainwestować wspólnie z prywatnymi inwestorami. W całej Polsce na sprzedaż wystawionych jest ok. 400 nieruchomości grupy PKP.
Jak informuje "Rzeczpospolita" Ministerstwo Infrastruktury i Ministerstwo Sprawiedliwości pracują obecnie nad zmianą Kodeksu cywilnego w zakresie przepisów regulujących własność nieruchomości. Zmiany będą mieć duże znaczenie dla Polskich Kolei Państwowych, ponieważ regulacje mają dawać inwestorom ograniczone prawo zabudowy nad lub pod istniejącymi urządzeniami technicznymi infrastrukturą, budynkami i innymi obiektami. Według Ministerstwa Infrastruktury to bardzo istotne dla projektów związanych z przebudową rejonów dworców kolejowych czy węzłów transportowych.
Obecnie brak odpowiednich przepisów uniemożliwia komercyjne wykorzystanie m.in. terenów PKP na poziomie gruntu nad linią średnicową w Warszawie. Z podobnym problemem PKP spotyka się również przy przebudowie dużych dworców, które sąsiadują z rozbudowanym układem torów, np. w Katowicach i przy Dworcu Zachodnim w Warszawie. - Bez odpowiednich regulacji taki hotel może być tylko i wyłącznie własnością tego, kto jest właścicielem torów, a nie tego, kto zapłaci za budowę - wyjaśnia na łamach "Rz" Michał Wrzosek, rzecznik PKP SA.
Grupa PKP ma ok. 15 tys. ha gruntów przeznaczonych do wykorzystania na cele komercyjne. Część z nich może zostać sprzedana, na części PKP chce zainwestować wspólnie z prywatnymi inwestorami. W całej Polsce na sprzedaż wystawionych jest ok. 400 nieruchomości grupy PKP.
Dodaj komentarz