Autor: Maksymilian Branch
Niezależnie od tego, jak by ładnie nie był oświetlony hotel od zewnątrz, jak światło grałoby w jego lobby, podkreślając lub ukrywając mankamenty architektury, jak dyskretne światło padałoby na stoły w hotelowym barze, tak naprawdę dla gościa liczy się wyłącznie jakość światła w numerze
Czy ktoś z młodego pokolenia hotelarzy pamięta co to jest "numer"? Pojęcie to funkcjonowało bodaj jeszcze w latach 80. XX wieku. Ja przez nieco już staromodne określenie "numer" rozumiem pokój i łazienkę, czyli to co biurokratyczna nomenklatura nazywa dziś "jednostką mieszkalną".
Pokój
W zależności od potrzeb różnych gości pokój hotelowy musi spełniać wiele funkcji. Być wygodnym dla biznesmena w podróży, który poszukuje nie tylko miejsca odpoczynku, ale i ergonomicznego miejsca do pracy. Być komfortowym dla turysty, który czynnie spędza cały dzień, a wieczorem musi uporządkować wrażenia, odpocząć i przygotować się do kolejnego dnia. Wymaga zatem od "jednostki mieszkalnej" wygody, funkcjonalności i łatwego utrzymania w czystości. Jeśli w pokoju mieszkają dwie lub nawet trzy osoby, z których jedną jest małe dziecko, to oczekują mniej więcej tego samego co turysta, ale na przynajmniej o stopień wyższym poziomie funkcjonal [...]
Czy ktoś z młodego pokolenia hotelarzy pamięta co to jest "numer"? Pojęcie to funkcjonowało bodaj jeszcze w latach 80. XX wieku. Ja przez nieco już staromodne określenie "numer" rozumiem pokój i łazienkę, czyli to co biurokratyczna nomenklatura nazywa dziś "jednostką mieszkalną".
Pokój
W zależności od potrzeb różnych gości pokój hotelowy musi spełniać wiele funkcji. Być wygodnym dla biznesmena w podróży, który poszukuje nie tylko miejsca odpoczynku, ale i ergonomicznego miejsca do pracy. Być komfortowym dla turysty, który czynnie spędza cały dzień, a wieczorem musi uporządkować wrażenia, odpocząć i przygotować się do kolejnego dnia. Wymaga zatem od "jednostki mieszkalnej" wygody, funkcjonalności i łatwego utrzymania w czystości. Jeśli w pokoju mieszkają dwie lub nawet trzy osoby, z których jedną jest małe dziecko, to oczekują mniej więcej tego samego co turysta, ale na przynajmniej o stopień wyższym poziomie funkcjonal [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz