Tkanina, faktura, barwa

Autor: Sylwia Szafrańska
Wzorów, kolorów i rodzajów tkanin jest mnóstwo. Pojawia się coraz więcej nowych rozwiązań, dlatego też wchodząc do pustego pomieszczenia, wydaje się, że można "zrobić wszystko", problem polega tylko na tym, że to "wszystko" pozostanie potem na długo i albo będzie zdobiło wnętrze, albo odstraszało gości

ht_2008_04-2.jpg


Dobór kolorów nie jest prostą sprawą i nie ma jednoznacznych recept i zasad na dobrze zaaranżowane wnętrze, bo przecież zawsze można powiedzieć, że to kwestia gustu. A o tym, jak wiadomo, się nie dyskutuje. Jednak na temat właściwego doboru kolorystyki wnętrza powstają całe książki, jest mnóstwo firm proponujących swoje usługi w zakresie aranżacji wnętrz.

Dodać można by jeszcze tylko, że o ile urządzając własne mieszkanie, dbamy przede wszystkim o własne dobre samopoczucie i naszych najbliższych, to w hotelu jest trochę inaczej. Bo urządzamy wnętrze dla naszych gości, bo to oni będą chętnie wracać do naszego hotelu lub nie i to oni wydadzą ostateczny werdykt na temat gustu naszego lub zatrudnionych przez nas projektantów.
ht_2008_04-30.jpg
Dlatego warto zastanowić się wcześniej, jakiego rodzaju wnętrza chcemy mieć w hotelu. Najlepiej dostosować je do rodzaju obiektu oraz przewidywanego targetu, czyli rodzaju gości, którzy mają w nim nocować. Z reguły pokoje hotelowe wyposażone są standardowo w podobną linię mebli i utrzymane w podobnej kolorystyce. Jednak coraz częściej zdarzają się małe butikowe hotele lub mniejsze obiekty noclegowe, w których każdy pokój urządzony jest inaczej, ma swoją nazwę i gość może zadecydować, czy chce spać w pokoju "indyjskim", "komiksowym", czy "mauretańskim" etc.

To, że powstają w Polsce takie hotele, świadczyć może o coraz wyższych wymaganiach gości, których nie zadowala już nocleg w przeciętnym hotelu. Koszty urządzenia tego typu obiektów noclegowych nie zawsze muszą być wysokie, ale z pewnością wymagają one więcej pracy, pomysłowości, często zaangażowania artystów.


Barwy zmieniają pomieszczenia Kolory jasne powodują optyczne powiększenie wnętrza, jeżeli zależy nam na tym, żeby wnętrze wydawało się wyższe, niż jest w rzeczywistości, sufit powinien być zdecydowanie jaśniejszy niż ściany. Czerwień, ze względu na intensywność i ciepło tej barwy, rzadko stosowana jest w czystej postaci. Odcienie koloru żółtego dobrze sprawdzają się w salach konferencyjnych, podobno dzięki niemu lepiej za
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *