Autor: Piotr Lutycki
W krajach o rozwiniętych rynkach hotelarskich internet staje się podstawowym kanałem sprzedaży pokoi hotelowych. W Polsce, mimo iż coraz więcej obiektów noclegowych wprowadza sprzedaż przez internet, a kolejne wchodzące na rynek portale oferują hotelom pośrednictwo, ta forma zdobywania klientów wydaje się pewnym obowiązkowym ale jednak tylko dodatkiem do tradycyjnych kanałów
Dzięki internetowi gość może zarezerwować nocleg online poprzez witrynę własną obiektu lub za pośrednictwem jednego z portali rezerwacyjnych. Służą temu serwisy i platformy rezerwacyjne online. Najlepiej gdy rezerwacji może on dokonać w czasie rzeczywistym, czyli właśnie online, na stronie rezerwacyjnej dołączonej do witryny danego obiektu noclegowego. Jeśli gość dokonuje rezerwacji w czasie rzeczywistym, to powinien otrzymać informację dotyczącą dostępności miejsc w danym obiekcie oraz aktualnej ceny w chwili zadawania pytania o rezerwację.
I dlatego hotele, które chcą zdobywać klientów i być wiarygodnymi, powinny dbać o stałą aktualizację danych. Jeśli bowiem okaże się, że ceny rzeczywiste są faktycznie inne niż podane na stronie, bo hotel ich nie zaktualizował, to jeśli nawet nie straci klienta, to z pewnością wizerunek. Dziś za pośrednictwem strony rezerwacyjnej dołączonej do witryny można także sprawdzić dostępność wielu usług w danym obiekcie, bo w końcu powstają one po to, aby gość nie musiał korzystać już z innych źródeł informacji czy form łączności. Platformy rezerwacyjne to jednocześnie jedna z najbardziej efektywnych form promocji pojedynczego hotelu czy sieci obiektów.
Dzięki internetowi gość może zarezerwować nocleg online poprzez witrynę własną obiektu lub za pośrednictwem jednego z portali rezerwacyjnych. Służą temu serwisy i platformy rezerwacyjne online. Najlepiej gdy rezerwacji może on dokonać w czasie rzeczywistym, czyli właśnie online, na stronie rezerwacyjnej dołączonej do witryny danego obiektu noclegowego. Jeśli gość dokonuje rezerwacji w czasie rzeczywistym, to powinien otrzymać informację dotyczącą dostępności miejsc w danym obiekcie oraz aktualnej ceny w chwili zadawania pytania o rezerwację.
I dlatego hotele, które chcą zdobywać klientów i być wiarygodnymi, powinny dbać o stałą aktualizację danych. Jeśli bowiem okaże się, że ceny rzeczywiste są faktycznie inne niż podane na stronie, bo hotel ich nie zaktualizował, to jeśli nawet nie straci klienta, to z pewnością wizerunek. Dziś za pośrednictwem strony rezerwacyjnej dołączonej do witryny można także sprawdzić dostępność wielu usług w danym obiekcie, bo w końcu powstają one po to, aby gość nie musiał korzystać już z innych źródeł informacji czy form łączności. Platformy rezerwacyjne to jednocześnie jedna z najbardziej efektywnych form promocji pojedynczego hotelu czy sieci obiektów.
Na co powinien zwrócić uwagę hotel, przygotowując się do podpisania umowy z portalem rezerwacyjnym?
Tomasz Domżalski, dyrektor marketingu portalu easygo.pl.: Z całą pewnością na zasięg potencjalnego integratora. Czy ma on tylko swoją domenę, czyli w praktyce jeden kanał, czy alternatywnie także setki afiliantów. Szeroki dostęp do naszego produktu zawsze będzie lepszy. Trzeba jednak umiejętnie
[...]
Tomasz Domżalski, dyrektor marketingu portalu easygo.pl.: Z całą pewnością na zasięg potencjalnego integratora. Czy ma on tylko swoją domenę, czyli w praktyce jeden kanał, czy alternatywnie także setki afiliantów. Szeroki dostęp do naszego produktu zawsze będzie lepszy. Trzeba jednak umiejętnie
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz