Wprawdzie Polsce i innym krajom udało się utrzymać zredukowaną 7-proc. stawkę VAT na usługi gastronomiczne aż do roku 2012, której podwyższenia o 15 proc. obawiało się wielu hotelarzy, a przede wszystkim restauratorów, jednak w przepisach o VAT tkwi nadal wiele pułapek czekających na przedsiębiorców. Mało tego, Ministerstwo Finansów wprowadza nowe
W ramach ostatniej nowelizacji ustawy o VAT, która obowiązuje od 1 stycznia 2008 roku, zmodyfikowano listę warunków uprawniających do skorzystania ze szczególnej procedury marży w usługach turystycznych. Przepis, który implementuje w Polsce zawarty w art. 26 VI dyrektywy oraz w art. 306 - 310 dyrektywy 2006/112/WE specjalny system opodatkowania biur podróży, przewiduje opodatkowanie usług turystyki na zasadzie marży. Ustawodawca wykreślił pkt. 4 z art. 119 ust. 2 ustawy, co jego zdaniem miało właśnie dostosować przepisy dotyczące szczególnych procedur przy świadczeniu usług turystycznych do praktyki orzeczniczej Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.
Wykreślony punkt dotyczył obowiązku prowadzenia ewidencji umożliwiającej obliczenie marży. Z niej wy [...]
W ramach ostatniej nowelizacji ustawy o VAT, która obowiązuje od 1 stycznia 2008 roku, zmodyfikowano listę warunków uprawniających do skorzystania ze szczególnej procedury marży w usługach turystycznych. Przepis, który implementuje w Polsce zawarty w art. 26 VI dyrektywy oraz w art. 306 - 310 dyrektywy 2006/112/WE specjalny system opodatkowania biur podróży, przewiduje opodatkowanie usług turystyki na zasadzie marży. Ustawodawca wykreślił pkt. 4 z art. 119 ust. 2 ustawy, co jego zdaniem miało właśnie dostosować przepisy dotyczące szczególnych procedur przy świadczeniu usług turystycznych do praktyki orzeczniczej Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.
Wykreślony punkt dotyczył obowiązku prowadzenia ewidencji umożliwiającej obliczenie marży. Z niej wy [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz