Ekspansja hoteli w USA trwa, a popyt spada

W obecnym i następnym roku nastąpi spadek w obłożeniu hoteli oraz spowolnienie wzrosty przychodów, wynika z najnowszych raportów firm konsultingowych poświęconych rynkowi hotelarskiemu. W przeciągu dwóch lat rynek powiększy się o ponad 260 tys. pokoi, co zwiększy podaż o ok. 4,6 proc. podaje PricewaterhouseCoopers LLC. Podobną prognozę przygotowały firmy Ernst&Young and Smith Travel Research. Marriott International już obniżył prognozę wzrostu przychodów na jeden pokój hotelowy do 3-5 proc.
z 5-7 proc. Podobne prognozy podał Starwood Hotel&Resorts Worldwide. Natomiast InterContinental Hotels Group PLC, właściciel takich marek jak Holiday Inn czy Crowne Plaza, spodziewa się otwierać jeden hotel dziennie
w bieżącym roku. Wiele z nich będzie znajdowało się w USA i Chinach.
Według wiceprezesa IHG Leslie McGibbon, otwarcie tak wielu nowych hoteli może skompensować spadek przychodów
w przeliczeniu na jeden pokój.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *