Pieniądze na „Ścianę Wschodnią”

ht_2008_03-39.jpgJan Kordasiewicz
Autor jest wspólnikiem w Kancelarii Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz. Specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw w zakresie pozyskiwania dofinansowania zewnętrznego, ze szczególnym uwzględnieniem sektora turystycznego oraz sportowo-rekreacyjnego

Kolejny tekst, stanowiący szerszy fragment cyklu dotyczącego możliwości pozyskania funduszy unijnych, dotyczy możliwości, jakie zostały stworzone przedsiębiorcom prowadzącym działalność w obszarze turystyki w regionach wschodniej Polski, tj. w województwie podlaskim, lubelskim oraz podkarpackim

Podobnie jak w przypadku innych regionów przy przyznawaniu pomocy Unii Europejskiej mamy do czynienia ze zróżnicowanymi zasadami pomocy udzielanej przedsiębiorcom. Stanowi to jednoznaczne uzasadnienie konieczności dokonania dokładnej analizy szans na uzyskanie dofinansowania projektów o charakterze inwestycyjnym w zakresie rozwoju działalności turystycznej.

W ramach poniższego opracowania skoncentrujemy się wyłącznie na dotacjach inwestycyjnych funkcjonujących poprzez regionalne programy operacyjne dla województwa podlaskiego, lubelskiego oraz podkarpackiego. Pominięte zostaną projekty związane z szeroko rozumianym doradztwem na rzecz firm, działalnością badawczo-rozwojową lub ich internacjonalizacją.

Region Podlaski
Rodzaje projektów

W ramach działania 3.2. Wsparcie inwestycyjne przedsiębiorstw z branży turystycznej, które obejmuje swym zakresem zarówno mikro, jak też małe i średnie przedsiębiorstwa, dofinansowanie przyznawane będzie na projekty takie, jak:
  • budowa, rozbudowa przedsiębiorstwa,
  • rozszerzenie zakresu działalności przedsiębiorstwa,
  • realizacja zasadniczych zmian produkcji, procesu produkcyjnego lub zmiana w zakresie sposobu świadczenia usług poprzez racjonalizacje, dywersyfikację lub modernizację, nabycie środków trwałych niezbędnych do prowadzenia, unowocześnienia i rozwoju działalności gospodarczej,
  • dostosowanie wyrobu do wymagań rynkowych lub w celu ich kreowania (dobra praktyka),
  • inwestycje w aktywa niematerialne i prawne związane z transferem technologii poprzez nabycie praw patentowych, licencji, know-how lub nieopatentowanej wiedzy technicznej i technologicznej,
  • budowa, rozbudowa lub przebudowa instalacji i urządzeń sprzyjających oszczędności surowców i energii oraz ograniczaniu emisji szkodliwych substancji do środowiska,
  • unowocześnienie działalności przedsiębiorstw poprzez rozwój infrastruktury społeczeństwa informacyjnego (w tym usługi i aplikacje dla MSP, handel drogą elektroniczną, tworzenie sieci oraz inne działania służące dostępowi do ICT dla MSP i ich wydajnemu użytkowaniu),
  • informatyzacja przedsiębiorstwa, w tym m.in. systemy zarząd
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *