Autor: Sylwia Bortniak
Sylwia Bortniak
Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska
Gości hotelowych dzielimy zazwyczaj na dwie kategorie: grupy i indywidualnych. Tymczasem bardziej szczegółowe rozpoznanie klientów korzystających z usług naszego obiektu noclegowego może nam pomóc w lepszej identyfikacji ich potrzeb, a co za tym idzie skonstruowaniu oferty odpowiadającej ich wymaganiom
Biorąc pod uwagę grupy klientów, do których obiekty noclegowe adresują swoje usługi, hotelarstwo nie jest jednolitą branżą. Obiekty noclegowe spełniają odmienne role w zależności od lokalizacji (duże aglomeracje, kurorty, małe miejscowości), charakteru obiektu i standardu wyposażenia. Nie ulega natomiast wątpliwości, że każda z kategorii obiektów funkcjonuje w celu zaspakajania potrzeb gości - wszystkim obiektom przyświeca misja świadczenia gościnności osobom przyjezdnym.
Każdy gość w hotelu jest kimś specjalnym i tak powinien być traktowany. Identyfikacja różnych grup gości jest niezbędna zarówno na etapie opracowywania strategii działalności hotelu, jak i bardzo pomocna podczas opracowywania pakietów promocyjnych (weekendowe, sezonowe, gastronomiczne). W poniższym artykule zaprezentuję jedenaście grup gości oraz cechy charakterystyczne, jakie je wyróżniają.
Klienci biznesowi, instytucjonalni.
Są to goście przyjeżdżający służbowo do firm lokalnych oraz firmy spoza regionu, w którym zlokalizowany jest nasz hotel. Organizują w miejscowych hotelach wyjazdy integracyjne, konferencje, szkolenia oraz imprezy publiczne czy firmowe. W sferze zainteresowań hoteli leżą na pewno wszystkie średnie i większe firmy w regionie oraz o zasięgu krajowym lub międzynarodowe działające w Polsce.
Cechy charakterystyczne: korzystają z pobytu 1 lub 2 doby, wybierają hotel gdzie nie przebywa zbyt wielu gości i gdzie nie hałasują dzieci, zwracają uwagę na jakość wyposażenia hotelu oraz surowców i artykułów jednorazowego użytku, lokalizacja nie odgrywa pierwszoplanowej roli, wysoka jakość usługi w pełni rekompensuje nieatrakcyjną lokalizację.
Oczekiwania: cisza, komfort snu, usługi concierge, wygodne warunki do pracy, np. dostęp do internetu w lobby, dostępność apartamentu na spotkania z partnerami biznesowymi, dobra restauracja, inne usługi, tj. room service, pralnia, prasowanie, kiosk, winiarnia.
Turystyka grupowa.
Goście z biur podróży, pasażerowie przewoźników lotniczych i drogowych czy operatorów promowych stanowią istotną pozycję w przychodach hotelu.
Cechy charakterystyczne: pobyt od 1 do 3 dób, przyjazdy główne w sezonie letnim, związane z rekreacją i aktywnym wypoczynkiem, chętnie spędzają czas do późnych godzin nocnych w lobby i korzystając z innych usług, zapewnienie możliwości rozrywki po całym dniu zwiedzania, takich jak dyskoteka czy klub nocny.
Oczekiwania: komfort snu, dodatkowe atrakcje w hotelu, np. bowling, koncerty muzyki klasycznej, instytut SPA, opiekun grupy ze strony hotelu, obiekt położony w bardzo atrakcyjnym miejscu, oferujący wysoką jakość usług za niewielkie pieniądze, możliwość skorzystania z usług sportowo-rekreacyjnych (fitness, basen, siłownia, masaże).
Goście SPA.
[...]
Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska
Gości hotelowych dzielimy zazwyczaj na dwie kategorie: grupy i indywidualnych. Tymczasem bardziej szczegółowe rozpoznanie klientów korzystających z usług naszego obiektu noclegowego może nam pomóc w lepszej identyfikacji ich potrzeb, a co za tym idzie skonstruowaniu oferty odpowiadającej ich wymaganiom
Biorąc pod uwagę grupy klientów, do których obiekty noclegowe adresują swoje usługi, hotelarstwo nie jest jednolitą branżą. Obiekty noclegowe spełniają odmienne role w zależności od lokalizacji (duże aglomeracje, kurorty, małe miejscowości), charakteru obiektu i standardu wyposażenia. Nie ulega natomiast wątpliwości, że każda z kategorii obiektów funkcjonuje w celu zaspakajania potrzeb gości - wszystkim obiektom przyświeca misja świadczenia gościnności osobom przyjezdnym.
Każdy gość w hotelu jest kimś specjalnym i tak powinien być traktowany. Identyfikacja różnych grup gości jest niezbędna zarówno na etapie opracowywania strategii działalności hotelu, jak i bardzo pomocna podczas opracowywania pakietów promocyjnych (weekendowe, sezonowe, gastronomiczne). W poniższym artykule zaprezentuję jedenaście grup gości oraz cechy charakterystyczne, jakie je wyróżniają.
Klienci biznesowi, instytucjonalni.
Są to goście przyjeżdżający służbowo do firm lokalnych oraz firmy spoza regionu, w którym zlokalizowany jest nasz hotel. Organizują w miejscowych hotelach wyjazdy integracyjne, konferencje, szkolenia oraz imprezy publiczne czy firmowe. W sferze zainteresowań hoteli leżą na pewno wszystkie średnie i większe firmy w regionie oraz o zasięgu krajowym lub międzynarodowe działające w Polsce.
Cechy charakterystyczne: korzystają z pobytu 1 lub 2 doby, wybierają hotel gdzie nie przebywa zbyt wielu gości i gdzie nie hałasują dzieci, zwracają uwagę na jakość wyposażenia hotelu oraz surowców i artykułów jednorazowego użytku, lokalizacja nie odgrywa pierwszoplanowej roli, wysoka jakość usługi w pełni rekompensuje nieatrakcyjną lokalizację.
Oczekiwania: cisza, komfort snu, usługi concierge, wygodne warunki do pracy, np. dostęp do internetu w lobby, dostępność apartamentu na spotkania z partnerami biznesowymi, dobra restauracja, inne usługi, tj. room service, pralnia, prasowanie, kiosk, winiarnia.
Turystyka grupowa.
Goście z biur podróży, pasażerowie przewoźników lotniczych i drogowych czy operatorów promowych stanowią istotną pozycję w przychodach hotelu.
Cechy charakterystyczne: pobyt od 1 do 3 dób, przyjazdy główne w sezonie letnim, związane z rekreacją i aktywnym wypoczynkiem, chętnie spędzają czas do późnych godzin nocnych w lobby i korzystając z innych usług, zapewnienie możliwości rozrywki po całym dniu zwiedzania, takich jak dyskoteka czy klub nocny.
Oczekiwania: komfort snu, dodatkowe atrakcje w hotelu, np. bowling, koncerty muzyki klasycznej, instytut SPA, opiekun grupy ze strony hotelu, obiekt położony w bardzo atrakcyjnym miejscu, oferujący wysoką jakość usług za niewielkie pieniądze, możliwość skorzystania z usług sportowo-rekreacyjnych (fitness, basen, siłownia, masaże).
Goście SPA.
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz