Materiały reklamowe i promocyjne po 1 kwietnia

Autor: Anna Szczepaniec, Małgorzata Dankowska

O tym, że reklama jest dźwignią handlu nikogo przekonywać nie trzeba. Aby klient skorzystał z usług hotelowych czy gastronomicznych, musi przede wszystkim wiedzieć o istnieniu danego hotelu czy restauracji. Wiedza to jednak nie wszystko – klient musi także dać się przekonać, że usługa spełni jego potrzeby i oczekiwania. A jeśli już tak się stanie – warto zadbać, by zadowolony klient zapamiętał naszą nazwę, tak aby mógł ponownie skorzystać z naszych usług lub polecić nas znajomym.

 


Aby klient wiedział i pamiętał o istnieniu danego hotelu czy restauracji, obiekty te powinny zadbać o to, by do klientów trafiły odpowiednie „pomoce naukowe”, czyli materiały reklamowe. Mogą one przyjmować najróżniejsze formy – od czysto informacyjnych ulotek, poprzez kalendarze i długopisy z logo, aż po bardziej wyszukane, jak album artystycznych zdjęć zabytkowego pałacyku, w którym mieści się hotel, czy butelka dobrego wina z etykietą podającą dane restauracji.

Wybór formy zależy oczywiście od indywidualnych warunków i decyzji biznesowych; forma powinna wpisywać się w całościową strategię wizerunkowo-marketingową. Jak to jednak zwykle w biznesie bywa, podejmując decyzje biznesowe, warto pamiętać o kwestiach podatkowych.

 

Aby fiskus nie ścigał…

Przekazanie „na zewnątrz” należących do przedsiębiorstwa towarów generalnie zostanie uznane za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, jeżeli przy ich nabyciu podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do odliczenia podatku naliczonego.

Ponieważ najczęściej, takie prawo obiektywnie istnieje,

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *