O tym, że reklama jest dźwignią handlu nikogo przekonywać nie trzeba. Aby klient skorzystał z usług hotelowych czy gastronomicznych, musi przede wszystkim wiedzieć o istnieniu danego hotelu czy restauracji. Wiedza to jednak nie wszystko – klient musi także dać się przekonać, że usługa spełni jego potrzeby i oczekiwania. A jeśli już tak się stanie – warto zadbać, by zadowolony klient zapamiętał naszą nazwę, tak aby mógł ponownie skorzystać z naszych usług lub polecić nas znajomym.
Aby klient wiedział i pamiętał o istnieniu danego hotelu czy restauracji, obiekty te powinny zadbać o to, by do klientów trafiły odpowiednie „pomoce naukowe”, czyli materiały reklamowe. Mogą one przyjmować najróżniejsze formy – od czysto informacyjnych ulotek, poprzez kalendarze i długopisy z logo, aż po bardziej wyszukane, jak album artystycznych zdjęć zabytkowego pałacyku, w którym mieści się hotel, czy butelka dobrego wina z etykietą podającą dane restauracji.
Wybór formy zależy oczywiście od indywidualnych warunków i decyzji biznesowych; forma powinna wpisywać się w całościową strategię wizerunkowo-marketingową. Jak to jednak zwykle w biznesie bywa, podejmując decyzje biznesowe, warto pamiętać o kwestiach podatkowych.
Aby fiskus nie ścigał…
Przekazanie „na zewnątrz” należących do przedsiębiorstwa towarów generalnie zostanie uznane za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, jeżeli przy ich nabyciu podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Ponieważ najczęściej, takie prawo obiektywnie istnieje,
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz