Za co odpowiada hotelarz

Autor: Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group.

Hotelarze liczą na wysokie dochody w sezonie letnim, często zapominając o kosztownych szkodach, których prawdopodobieństwo wzrasta wraz z liczbą gości.

 

Wraz z weekendem majowym rozpoczął się letni sezon turystyczny. Chociaż w biurach podróży roi się od promocyjnych ofert na zagraniczne wycieczki, a Egipt czy Tunezja nie przestają być popularne, to większość Polaków wciąż zamierza spędzać wolny czas w kraju. Z przeprowadzonego na zlecenie Mondial Assistance badania AC Nielsen Polska wynika, że w 2012 r. że blisko połowa Polaków (48 proc.) planowała wypoczywać w Polsce, 26 proc. wolało relaksować się za granicą, natomiast tylko 23 proc. badanych w ogóle nie zamierzało wyjeżdżać z domu.

Póki co, 2013 r. wciąż jednak stanowi niewiadomą. Niewątpliwie trudno będzie poprawić wynik sprzed roku, gdy odbywało się Euro 2012, a z dostępnych w Polsce miejsc noclegowych skorzystało według GUS-u aż 22,6 mln turystów (w samych tylko hotelach udzielono o 1,8 mln noclegów więcej niż w 2011 r.). W zaciętej walce o klientów warto pamiętać także o niespodziewanych szkodach, przez które finansowy bilans może okazać się niekorzystny.

 

Pilnuj gości jak oka w głowie

Większa liczba gości może, paradoksalnie, zamiast oczekiwanych korzyści, przysporzyć właścicielowi kłopotów, jeśli na terenie

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *